1

Plagiat?

När jag första gången hörde Isas "I will wait" på mello så reagerade jag direkt på att versen lät EXAKT som james Morrisons "The pieces don´t fit anymore" men när jag nämnde det för min musikaliske kollega Mattis så höll han inte alls med,så nu undrar jag om jag har så fel?
Lyssna gärna och tyck till.
 
I will wait -Isa
 
The pieces don´t fit anymore -James
 
Nu är det enbart en bit in på versen som jag menar :-)
 
Jag reagerade även på Martin Stenmarks "Du tar mig tillbaks" där refrängen är en solklar kopia av
"Whiter shade of pale"
 
Jag kan förstå att det kan bli så,jag har själv skrivit en hel del låtar och visst blir man inspirerad av andras låtar,det är nästan helt omöjligt att inte bli det,men att plagiera är en annan sak.
 
Återkom gärna om vad ni tycker om mina liknelser :-)
 
Trevlig fredag på er ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Leva-Kerstin:

skriven

Hej Lotta!
Det var ett tag sedan, har legat lite i lä med datoraktivitet. Jag reagerade också, tyckte faktiskt det var många låtar som hade en slinga utav gamla.
Glad påsk till dig också

Svar: Välkommen tillbaka :-)
Lotta

Kommentera här: