0

När morgonen är som bäst!

Solen var på sitt bästa humör och log stort när jag gick till mitt arbete i morse,det låg is på bilrutorna och luften var hög,all irritation jag kände när morgonen började med att kaffebönorna landade på golvet istället för i melittapåsen,när jag öppnade ett skåp och en sil beslöt sig att attackera,den slog ner ett glas som gick i många fina bitar och landade över hela vasken,familjemedlemmar som inte ens vaknade av den kraschen gjorde mig både förundrad och irriterad.......den försvann :-)
 
Jag såg en kvinna kämpa med isskrapan på bilens framruta och jag tänkte jag skulle underlätta för henne så jag brände av ett leende och sa Godmorgon,med en jobbigt glättig ton och blicken hon gav mig sa allt.....Hennes morgon bestod mest troligt av en katt som skitit på mattan,en hund som bet tidningsbäraren i benet,en man som inte ens tittade upp från tidningen när hon ömt sa hejdå och så kommer jag och bara tar för givet att hon behövde en dos av mig,jag hoppas att hon kanske log tillbaka när isen försvunnit,hennes rumpvärmare kommit igång och när hon kommit fram till att en främlings leende på morgonen var precis vad hon behövde.
Det är vad jag hoppas på och tror :-)
 
Ni ska också få ett leende och ett godmorgon 
 
 
 
 
 Morrn morrn!
 
Lotta

Kommentera här: