2

Håll mitt hjärta

Det är dagen efter begravningen,min mammas sista vila och en av låtarna som spelades var "Håll mitt hjärta" och jag slungades tillbaka till första gången jag hörde den,hur jag totalt överväldigas av texten och musiken och den omfamnade mig som en varm filt en isande januarikväll,jag kunde inte hålla tillbaka tårarna,jag grät för de kalla januarikvällarna som jag hade behövt en mamma som lyfte min haka och berättade att allt skulle bli bra,men de kvällarna har aldrig funnits och nu är det försent.....
 
Om du håller mitt hjärta får du ett trofast hjärta och vän tillbaka,det räcker med att du finns där för mig de gånger jag säger att jag inte behöver dig där,då du trotsar mina försök att byta samtalsämne eller jag ler glatt trots att mina ögon säger något helt annat...om du tar dig tiden att lyssna på mig även om jag inte pratar så har du min vänskap för livet.
 
Jag är inte så bra på att berätta och jag kan inte begära att du ska kunna läsa mina tankar, jag lyssnar hellre på dig,jag tar mig hellre an dina problem eftersom jag tycker du är viktig,men de gånger någon frågar mig vad JAG känner så blir jag oftast ställd...
 
Jag tar ibland på mig offerkoftan och tycker synd om mig för att ingen förstår mig,men då har jag två fantastiska vänner som direkt plockar ner mig på jorden och snällt men bestämt ber mig ta av mig den fula och obekväma och ytterst ocharmiga koftan....vid sådana tillfällen blir jag ödmjuk och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har dessa två underbara kvinnor i mitt liv som inte tycker att jag alltid är "för härlig" jag får veta när jag inte är som en rosenbuske och de gör mig till en ofantligt mycket bättre människa.
 
Jag tackar från djupet av mitt hjärta för att ni hjälpt mig sörja en person som ska vara självklar att sörja men som inte gjort det lätt för mig och när tårarna kom igår så föll de inte vackert skimrande nerför min kind,de föll som tunga stenar och landade i mitt alltför tunna papper som knöts i min hand,inte förrän prästen gav klartecken att vi fick resa oss så märkte jag hur trasigt det var och hur det föll genom mina fingrar som sand.
 
Håll mitt hjärta,håll min själ....så gör jag detsamma för dig ♥

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag lovar, jag finns där hela ditt liv även om jag är på avstånd. Jag håller ditt hjärta, haka - din hand när du vill. Kram finaste käraste svägerska ❤️

Svar: Tack och detsamma ❤️❤️
Lotta

2 Anonym:

skriven

Fint skrivet.

Svar: Tack ☺️
Lotta

Kommentera här: