2

Var sak har sin tid

Jag gjorde ett ärende i byn alldeles nyss och på vägen ner hade jag en dam framför mig som gick med bara ben och kort kjol,jag tänkte att visst är det soligt men vindarna är iskalla så jag svepte om mig jackan ännu tätare och var glad för mina jeans,men som jag gick där bakom så tänkte jag att det var ju ändå ett härligt vårtecken och min impuls att säga det till henne gick inte att hejda så jag kväker fram "Bara ben,vilket härligt vårtecken" samtidigt som jag ökar på stegen för att komma ifatt henne,hon tittar på mig lite förvånat och säger,jaaa,man har inte så mycket val med två brutna armar,det är bara att ta på sig vad man kan,så håller hon fram två gipsade armar och ler lite snett.
 
Jag ojar mig lite på hennes bekostnad och tycker såklart väldigt synd om henne....någonting i mig vill veta vad som hänt men jag tänker för mig själv,fråga inte,fråga inte,fråga inte....Hur gick detta till? hör jag mig själv fråga och i samma sekund vill jag bita av mig tungan...VAD har jag med detta att göra liksom?
 
Men hon berättade att hon trillat bakåt och tagit emot med bägge armarna och så gick det som det gick,jag ojade och beklagade åter igen och tvingade mig själv att ta ett annat håll än henne innan hon fick för sig att ringa efter någon som kunde be mig avlägsna mig från henne,jag skulle mycket väl kunnat ta med henne hem för att kunna hjälpa henne på bästa sätt,men då hade hon troligtvis blivit ordentligt rädd så jag bad henne sköta om sig och så sneddade jag och tog värsta omvägen till Ica,det var hon nog evigt tacksam för....herregud! Vad är det för fel på mig?
 
Jaja,så gick denna Torsdag förmiddag till detta,var sak har sin tid ;-)
Nu önskar jag dig en trevlig dag med en varm kram på vägen ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hahahahaha du är för rolig du och frågar man inte får man inget veta.

Svar: Så är det :-)
Lotta

2 Inspector Clouseau:

skriven

Glömde ju skriva att det var jag..men nu vet du! Trevlig kväll på dig!

Svar: Ahaaaaa :-) Kramiz
Lotta

Kommentera här: