1

Får jag be om största,möjliga tystnad...:-)

Måndag morgon och jag är på jobbet,helgen har bara rusat i väg som vanligt,men vi har gjort en del med barnen som julmarknad och promenad i skogen...skönt!
 
Jag är ju som vanligt hysteriskt rolig och i går briljerade jag nog mer än vanligt när jag fick det till ordentligt....låt mig berätta:
 
Efter vi varit i skogen så körde vi lite småvägar för att Peter skulle se om han kunde visa oss lite djur,han är jägare och har full koll på när och var det är som bäst att hitta både vildsvin,rådjur och hjortar....plötsligt stannar han intill vägen och stänger motorn och ber oss under största möjliga tystnad titta mot en dunge och lyssna när han lockar på kronhjorten som står och blänger på oss,han börjar med sina hysteriskt roliga lockrop och jag får verkligen bita mig hårt i tungan för att inte börja fnittra,det låter väldigt roligt......Peter brölade på och hjorten bara blängde och rörde inte sig ur fläcken....till sist så kunde jag inte vara tyst så jag sa.....Älskling,var det en dovhjort sa du? Nääää,en kronhjort(hind) viskar Peter...ahaaa,är du säker,sa jag? Såklart jag är sa jägaren med 40 års erfarenhet och då sa jag....Jag trodde kanske att eftersom han inte verkar höra dig så kunde det vara en DÖVhjort.....
 
Sen frustade och gnäggade jag och lät inte ett dugg bättre än Peters lockrop och tyckte förnöjt att roligare än såhär det blir jag nog inte.
 
Mycket nöjd med min jaktinsats åkte vi vidare under största,möjliga tystnad....:-)
 
 
Ha en fin måndag på er!
 
Lotta
 
 
 

Kommentarer:

1 Leva-Kerstin:

skriven

Hihihihihi, den var bra
Den delade jag både på FB och twitter
Kram till dig skojfriske Lotta

Svar: Tackar :-) Kram tbx
Lotta

Kommentera här: