0

Brännboll,kubb och Tom Jones på en flotte

I dag har vi haft vår årliga sommarutflykt med jobbet,alltid lika kul,vi har hittat på det mesta från paddla kanot i Rönne Å till femkamp i Sövde,Cykla på Ven etc etc...det är en fin arbetsförmån och vi har alltid lika trevligt :-)
 
I år hade vi inte tur med vädret dock,det var molnigt och det blåste kallt,men vi började i alla fall på Ribban,vi spelade kubb och brännboll på Limhamnsfältet och fick igång värmen där om inte annat :-)
 
Vidare till Södertull där vi åkte "Flotten"  med god mat och trubadur som lotsade oss på Malmös Kanal,ett stopp i slottsträdgården där vi drack kaffe och kunde gå på toa innan vi fortsatte,vi fick se Malmös nybyggen och allt som allt tog det drygt tre timmar och jag brukar inte låta väder hindra ett gott humör,men idag var det så in utav he-es kallt....brrrr :-)
 
Trubaduren sjöng Delilah och vi stämde upp i allsång så det rungade i kanalen och till vår stora förtjusning är det chefens mardrömslåt,hans mamma plågade honom med den som barn då hennes största idol var Tom Jones och han tvingades höra låten om och om igen och han kunde inte ens fejka ett litet leende,detta blev då extra kul för mig som satt bredvid honom....;-) vem gillar inte Tom Jones liksom?
 
Väl hemma,åkte jag med Lilla C och hämtade hennes bil på verkstaden,efter det handlade jag,kollade dagens "Hem till gården " och nu ska jag snart se Masterchef och kan jag hålla mig vaken längre efter det blir jag förvånad,jag är helt färdig efter en dag i friska luften....som en bebis som tagit en en massa nya intryck :-)
 
Hoppas er dag har varit bra!
 
Kram
 







Kommentera här: