0

Den allra bästa Lotta

Idag var jag hos läkaren och bara genom att titta in i hennes varma ögon sjönk mina axlar så kände jag hur jag slappnade av och jag började berätta,jag öppnade upp fullständigt och gav henne ett förtroende jag aldrig sagt till någon levande själ tidigare,knappt till mig själv och under tiden jag pratade och såg hennes empati stråla så märkte jag hur jag nästan svävade av ren och skär lättnad,att jag hittade styrkan att berätta om det innersta för någon som faktiskt kan hjälpa mig på vägen är stort,jag bad om hjälp,att bena ut mina farhågor,hjälp att bearbeta min känsla av ständiga misslyckanden och att aldrig få vara riktigt tillfreds och lycklig och min längtan efter lugn och ro i själen och med mer sanning än någonsin sa jag att jag är redo,öppen och mottaglig för terapi,att få verktyg att släppa taget om det jag inte kan påverka,att kanske finna mitt riktiga jag,vem det nu är.....

När jag berättade vissa delar ur mitt liv kunde jag själv känna vilken sorg jag bär på som aldrig någonsin bearbetats och som jag måste få rätsida på om jag någonsin ska kunna gå vidare och få sinnesfrid.

Jag behöver arbeta på min brist på tillit och det blir en utmaning som heter duga, men jag kommer inte ge upp,jag kommer ge mitt allt för att kunna lita på människor igen.

Jag har inte fällt en tår sedan jag började med min medicin,jag har inte heller skrattat hysteriskt,men idag när jag lämnade vårdcentralen stärkt av tron att jag kan fixa detta så kände jag genuin stolthet över mig själv,jag log stort och mötte alla med ett leende.

Detta är jag värd och vad som händer i morgon vet jag inget om och come what may :-)

Tack till er som fanns som ett bollplank idag när jag hasplade ur mig allt på en och samma gång,om ni bara vet vad ni betyder för mig <3

Nu väntar ett nytt kapitel i mitt liv och jag ser fram emot det med spänning,kanske är jag för öppen men vet ni vad? Jag bjuder på det för jag skäms inte en sekund över det faktum att jag är stark nog att erkänna mig svag och i behov av hjälp för att kunna bli er allra bästa Lotta ;-)

Varm kram 

Lotta

Kommentera här: