1

En vals med dig!

Mitt bättre jag och min starka tro på livet,glädje och kärlek har förenats i en långsam och vacker vals och har inlett ett förhållande med varandra.
 
Stryker mig själv lätt på kinden och känner mig tillfreds och lycklig och utan dig hade det aldrig gått,du kom som ett oskrivet blad och gav mig en penna och bad mig börja om.....från den dagen jag släppte taget om det gamla som bara gjorde ont och tillät mig att så smått öppna upp.
 
Med andetag ända ifrån tårna andas jag in hopp,tro och sommar och andas ut sorg,smärta och brist på tillit.
 
Jag fattar tag om pennan,börjar skriva med darrande hand...."Kära du,tänk att du fanns och kunde göra mig så lycklig,tänk att du väntat på mig och väntat in,tålmodigt viskat att när jag är redo så står du kvar......en vacker vals med min självrespekt som väntat så otåligt och bara stilla vilat medan jag skulle finna den åter"
 
Jag tar en långsam vals med mitt djupaste inre och jag väljer livet och jag väljer hopp,tro och kärlek och när nu när jag börjat skriva mitt oskrivna blad så ser jag hur bråttom jag har och hur snabbt det fylls med kursiv och fet stil.......av längtan att få komma ut,till mig och till dig.
 
 
Välkommen tillbaka,jag har saknat dig ♥
 
Lotta
 
 

 
 

 
 
 

Kommentarer:

1 EK:

skriven

Alltså Lotta, jag blir helt rörd av ditt sätt att skriva. Du måste skriva den den där boken du funderat på

Svar: Tack snälla du,det värmer när det kommer från en författare :-) Kram
Lotta

Kommentera här: