0

Bakom sommarstängda dörrar!

Bakom sommarstängda dörrar kan du finna mig med ett leende :-)
 
I går gick jag på semester och det firade jag och Liam genom att köra till Höllviken och köpa med oss sushi hem :-)
 
 
Mina fantastiska grannar satt ute när vi kom hem och efter Liam gått in stannade jag kvar ute i flera timmar i det härliga vädret och vi pratade om livet,döden,böcker,fotboll,kärlek och annat litet och stort.
 
A berättade att det var 9 år sedan han förlorade sin älskade fru,blott 56 år gammal i cancer,hur hon hade fått sin vilja igenom och somna in hemma,hon hade som vanligt bett om sina fyra snittar på kvällen,med två olika ostar på,fast tidigare än brukligt,lite senare så fann A henne medvetslös i sin favoritfåtölj och när ambulans hämtat henne och de befann sig på palliativa avdelningen hade hon tittat upp för en stund,sett att hela familjen var samlad runtomkring henne och drog en sista suck.....
 
Jag som aldrig hört historien förut frågade försiktigt om han ville berätta lite mer om sin fru och det gjorde han så gärna så och trots att det gått 9 år så kände jag hur närvarande hon var genom hans berättelse och kärleken lyste i hans ögon.
 
Jag lånade en bok av A om Klas Ingesson "Det är bara lite cancer" och den högg jag in på direkt,orkade dock inte läsa så länge och John Blunds närvaro var ett faktum.
 
 
 
I kväll kommer älskade Annicka D hit,jag saknar henne så det gör ont ♥♥
 
Så bakom sommarstängda dörrar finner ni mig,en bok i handen,kaffemuggen bredvid och med ett stort leende och nu önskar jag dig en fin Lördag.
 
 
Vad jag fann berättar jag om vid ett senare tillfälle ;-)
 
Lotta 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: