1

Axl Rose,fröken KBT,byfånen och jag :-)

Vad är du rädd för? frågade hon mig,fröken Kbt och svaret var inte det enklaste att ge,hur kan jag på enklast sätt berätta hur totalt livrädd jag är för att åter öppna upp och släppa in någon igen,men hur jag vägrar låta rädslan ta över,jag berättade att jag ville fokusera på redskap att hantera min panikångest på ett annat sätt än det jag gjort tidigare och kemin kändes bra....Hon sa att jag hade bråttom och inte ägde mycket tålamod och det är fullt sant,jag vill vidare och helst i går :-)
 
Vi har bokat fler tider och nu är jag i hennes våld ;-)
 
Efter jobbet åkte jag och handlade på Willys,mycket folk,men jag tänkte på vad vi pratat om och jag tog det lugnt,stannade upp och kände in känslan och kände mig riktigt vuxen och duktig.....jag lyssnade på Guns'N' Roses "Paradise City" i lurarna och gungade sakta i takt med Axl Rose,hans karaktäristiska dansstil har väl inte undgått någon? helt plötsligt finner jag mig sist i kön svingandes från sida till sida och bara precis sket i vilket och jag fick uppskattande blickar från en äldre dam som stod och smålog lite för sig själv och ja.....jag är sannerligen en härlig liten filur,vem vet om jag kallas för byfåne? Hahaha och så går jag omkring och tror att alla tycker att jag är cool....Nåja,vill ingen annan ha titeln som Vellinges byfåne,då tar jag den...Spikat och klart !
 
Nu ska jag pilla naveludd och sen tvätta det eftersom jag har tvättstugan idag....;-)
 
Tjillevippen!
 
Lotta
 
 

Kommentarer:

1 E-K:

skriven

Jag vet hur svårt det är att våga öppna upp och släppa in, jag har gått i dom skorna och som du vet vill jag också vidare, igår.
Så skönt att du hittat en samtalspartner som kemin stämmer med. Jag går fortfarande att pratar om än det kanske inte behövt MEN att babbla har alltid varit ett sätt för mig att klara av livet, och de är risk att omgivningen blir lomhörda på allt ältandet.
Du är en rolig skit Lotta och dessutom skriver du så bra.
Förresten har du gått på mindfulnes? Det är bra men det som allt annat kräver idogt arbete för att automatisera. En annan fråga: Har du både upp och nergångar?
Kramar om dig

Svar: Mindfulness provar jag lite grann då och då,men det är ingen kontinuitet i det,upp och nedgångarna känns över,jag är stabil med min medicin och känner mig stark,nu ska jag bara ha fokus på rätt saker :-) Tack för dina snälla ord och jag kramar om dig tillbaka :-)
Lotta

Kommentera här: