0

Biorecension och annat smått och gott!

I dag fyller min käre brorson Kalle 20 år,hans Pappa och min bror fyller 50 om några dagar och det vill han fira stort...fast tvärtom,han kommer gömma sig i Vellinge hos syrran :-)
 
I går var jag och Nancy på bio som sagt och det var en bra film,inte WOW bra men bra,tyvärr på tok för mycket skjutande,blod och tortyr för min smak men emellanåt dök det upp snygga slowmotionbilder som tog räddade det hela lite.
 
Jag ser ju väldigt mycket film och har många bra skådisar på min favoritlista och Bradley Cooper som spelade huvudrollen var ok...hade gärna sett en annan skådis i den rollen och likaså rollen som hans fru,den spelades av Sienna Miller som gjorde en lam insats...enligt mig alltså!
 
Clint Eastwood hade regisserat filmen och jag vet inte om det var hans val av skådespelare,var det så ,ja då var det inte hans starkaste bedrift...jag hade tyckt det varit väldigt intressant att få höra vad någon annan tycker.
 
Filmen var över 2 timmar och tiden gick ändå fort,det var kallt ute och inte speciellt mycket folk i stan och inte heller många som ville se film.
 
När jag kom hem så frös jag och huttrade jag och kunde inte riktigt få upp värmen,jag svepte in mig i Johans famn med filt omkring mig och somnade gott där i soffan medan han tittade på Tv....vardagslyx för mig <3
 
I morgon är det faktiskt en hel månad sedan vi blev tillsammans och för varje dag blir jag mer och mer förälskad och mer och mer säker på att han är mannen för mig!
 
Har mycket bry i skallen just nu,ett möte äger rum idag,jag är klasskoordinator för en stor återträff i Mars uppe i Växjö och responsen är dålig,det lutar tyvärr åt att det inte blir något av det,vilket är synd,men jag har i alla falla gjort vad jag kunnat nu...sen är det kalas som ska fixas,besök från olika trevliga håll längre fram och sen ska vardagen ändå flyta på......men trots allt är jag lyckligt lottad <3
 
Dottern njuter i Egypten och jag fryser som en hund här hemma,livet ser annorlunda ut,men hon har det bra och det är huvudsaken :-D
 
Kram på er och ha en fin dag!
 
 
 
 
 
Lotta <3
 
 

Kommentera här: