0

Stjärnor faller som iskristaller!

Jobbar tredje veckan efter semestern nu och tiden går väldigt fort och nästa vecka har jag semester igen,då hoppas jag på strålande sol och lata dagar :-)
 
I veckan som gick så firade vi Peter som fyllde 50 och i fredags hade vi en mysdag i Ystad där vi strosade runt och käkade lunch tills vi höll på att spricka,vi stannade till Abbekås hamn och fotade lite och jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort den veckan.
 
I lördags var det dags för Uffes 50 årsfest med en massa folk och trots att kvällskylan kom snabbt så var det väldigt,väldigt trevligt.
 
Söndagen tillbringades på stranden och sen film innan denna svenskan slocknade 20.30 
 
Jag ska ha kvalitetstid med min dotter nästa vecka och även jag och Peter ska ge oss iväg på lite minisemester och sen är det dags för verkligheten på allvar att träda in med skola,vanliga rutiner och gnäll om höstrusk.
 
På stranden i går lyssnade jag på Åsa Jinders sommarprat och hon spelade en väldigt vacker låt av och med Cajsa-Stina Åkerström som heter " En enkel sång " så den var jag tvungen att lyssna på igen och texten :
 
Och stjärnor faller
som iskristaller
i nattens blåa ödslighet 
här står jag naken
inför dig helt tagen 
av stunden vi aldrig får igen
varje möte ett avsked
- varje hamn ett hem
 
fångade mig,precis så känner jag  ♥
 
 
 
 
 

Kommentera här: