0

Kärlek och kvalitet!

Min sista semestervecka bara försvann men jag måste säga att jag hunnit med massor,att vara med Peter,att träffa vänner samt en tripp till Löderup på Österlen med dottern.
 
Vi körde till Löderup på torsdag förmiddag och tog det så lugnt,vi hittade till det lilla B&B vi skulle bo på och en väldigt trevlig kvinna vid namn Eva tog emot och det visade sig vara ägarinnan,en pigg och tjusig kvinna i 55 årsåldern från Växjö!!?? Vi fick klart mycket att prata om :-)
 
Hela stället var magiskt,små detaljer och sinnrikt planerat,en utemiljö med vidder som fick mig att tappa andan,eftersom vi var lite tidiga så passade vi på att äta lunch nere vid stranden och sen en tripp in till Simrishamn för att handla lite gott till kvällen.
 
Vi strosade lite och tog en glass och Kaffe vid hamnen,en promenad på det och sen tillbaka för att checka in.
 
Mot kvällningen lånade vi varsin cykel och cyklade ner till Löderups strandbad där vi åt pizza och pratade länge och väl,att umgås med min dotter på tu man hand var  mysigt.
 
Väl tillbaka på B&B så satt vi ute i solnedgången och snicksnackade och fotade lite innan vi gick in och la oss för att läsa och sen så småningom somna...tidigt hehe.
 
Sängen var som en dröm och jag sov jättegott :-)
 
Morgonen därpå åt vi frukost innan vi checkade ut och åkte hemåt!
 
Jag och Peter har sedan tillbringat helgen hos mig med strandhäng,AW i byn där vi träffade jättetrevliga människor som vi absolut ska försöka hålla kontakten med och sen middag med Anderssons på det.
 
I går var vi en snabbis på stranden innan vi köpte smörrebröd med oss hem och mumsade på.
Efter Peter kört hem så städade jag,handlade och tvättade lite innan jag såg på film och sen la mig.
 
Jag vaknade vid 02.00 tiden i natt för att gå på toa,jag insåg att min mobil var stendöd och gick inte att varken ladda eller starta så jag fick asa mig upp,sätta igång datorn och googla mig fram och helt plötsligt var det löst :-) Jag kan jag ;-)
 
Faktum kvarstod dock att jag hunnit piggna till och efter en timmes försök att somna om gav jag upp,satte på kaffe och tände ljus och skriver nu här,ska ge det ett försök till annars får jag väl bara bli uppe helt enkelt.
 
I dag kommer lilla C på fika och min prins kommer hem till sin mamma ♥
 
Lägger upp lite blandade bilder från veckan som gått och nu önskar jag dig en fin dag :-)
 
Kramis
 
Vårt lilla rum på Strandbadsgården
 
 
Butiken 
 
 
 
Utemiljön
 
 
 
 
 
 
Strandhäng hela lördagen i Ljunghusen
 
 
Mys i hammocken hos Anderssons
 
 

Kommentera här: