0

Är det så här det känns att komma hem

Ledljus från ett fönster
genom lager av dis
En doft av nybakt rågbröd
spår av omtanke och liv
Sommarblekta lakan
i en skön, nybäddad säng
Är det så här det känns 
att komma hem

År och mil av längtan
har fört mig till din dörr
Jag andas in den frihet 
som lyft ryggen fri från skuld
På radion spelas sången
med en älskad, känd refräng
Är det så här det känns 
att komma hem

Dagar kommer går
förtvivlan blir år
I mull som dog slår våren ut
För varje steg en suck
jag var beredd att ge upp
men så kom du
som en länge väntad, älskad vän
Är det så här det känns
att komma hem

Luften efter åskregn
som att börja om från noll
Den mask jag en gång bar på
har nu spelat ut sin roll
Med dig så sluts en cirkel
nu blir då för länge se’n
Är det så här det känns
att komma hem

Dagar kommer går…

Rester av ett nedlagt spår
med rallarros och sly
En öde tomt, ett nässelsnår
en gång var världen ny
- vad fick hoppet att fly 

Ledljus från ett fönster…

Dagar kommer går…


 

Cajsa-Stina Åkerströms fantastiska sång,om ni inte hört den så rekommenderar jag att lyssna på den 

Ha en alldeles strålande dag kära vänner och var rädda om varandra!

Lotta

 
 

 

Kommentera här: