0

Tankar i det tysta

I dag är jag hemma från jobbet,jag känner att jag behöver lite vila och återhämtning,jag är inte van vid det,jag är inte van vid att bara göra ingenting och vid tystnaden.

Men samtidigt är det något jag måste öva på,bara vara här och nu. 

Tänk så lite tid jag givit mig själv under åren och nu vet jag inte hur man gör när jag har chansen...ironiskt ;-)

Fick mycket feedback och respons på mina inlägg i går och jag blir varm och rörd när jag inser att KARMA ändå finns,jag har inte givit utan att få tillbaka,jag har inte lyssnat utan att få bli hörd i retur och när jag tänker på det så blir jag genuint lycklig.

Många går igenom livet utan att känna vare sig lycka eller sorg och jag citerar nu en god väns kloka ord när hon sa. : Fan jag mår hellre som du än att inte känna något alls,som jag.

Med det i åtanke gläds jag istället åt min förmåga att kunna älska, kunna känna empati,glädjas med andra och kunna vara en vän och människa jag är stolt över,även om jag idag får betala ett rätt högt pris,så känner jag glädje över det fina och sorg över det som gick förlorat,jag har gått lite vilse på vägen,men genom att följa mitt hjärta så kommer det åter leda mig rätt,det är min starka övertygelse <3

Lotta!



Kommentera här: