0

Recension på film och bok!

Godmorgon!
 
Jag var på bio igår och såg en fantastisk film som heter "Still Alice" med underbara skådespelerskan Julianne Moore och Alec Baldwin bla.
Jag tog knappt ett andetag och biosalongen var knäpptyst,inte ett ljud hördes under hela filmen.
 
Som ni vet som känner mig så är ju film en stor del av mitt liv,en stor passion jag har är att gå på bio och jag har sett många filmer i mina dagar,men inte många har berört mig på detta viset,den var enkel,det var inte storslagen på något vis,men Juliannes skådespeleri tog andan ur mig totalt.
 
Sårbarheten,styrkan och den enorma kärleken som hennes man och familj visade fick mig att bli berörd ända in i själen...att inte ge upp när livet inte blir som man tänkt sig,att stå vid den andres sida i nöd och lust och i vått och torrt,utan att för den sakens skull helt ge upp sin egen identitet....DET är vad ni kommer att få uppleva ifall ni ser den filmen,åtminstone när jag recenserar :-)
 
Det är nog sällan så livet fungerar för i går läste jag dessutom ut en bok som heter "och jag vill leva" där det är precis tvärtom,hennes sambo lämnar henne mitt under en cancerbehandling och det sveket ska hon förlika sig med samtidigt som hon fokuserar på att överleva...mycket bra bok för övrigt!
 
 
Ha en fin dag på er alla!
 
Lotta
 
 
 

Kommentera här: