0

Patriot in i själen!

Jag är ju som ni vet född och uppvuxen i Växjö,jag bodde där till 1987 och sen bodde jag knappt 1 år strax utanför Växjö dit mina föräldrar flyttade till hus,sen drog jag till Malmö i September 1988.
 
Jag bodde hos min farbror och kusin ett tag tills jag fick tag på en andrahandslya och vips så var jag sambo och vips så bodde jag själv igen och vips så var jag sambo och flyttade till en liten ort utanför Sjöbo och 1993 blev jag mamma för första gången,då hade jag bott i Malmö i 5 år och flyttat 7 gånger.
 
Vi flyttade till Vellinge 1994 och sedan dess har jag bott här i krokarna :-)
 
Jag har min bror kvar i Växjö och jag har Sussie men inget annat som binder mig dit,men vad jag än kan tycka och tänka om Växjö så gud nåde den som talar illa om stan till mig....där är jag enormt lojal.
 
Jag har följt Växjös stolthet Lakers via sociala medier men nu när de är i SM final så pöser jag av stolthet och är en stenhård patriot.
 
Växjö var en lagom stad att växa upp i,jag hade aldrig kunnat flytta tillbaka trots att jag känner mycket folk där för samtidigt som jag har mycket minnen därifrån är många tyvärr en knut i magen minnen.
 
Men jag är kluven samtidigt,kommer jag till Växjö så trivs jag där....i ungefär ett dygn och sen vill jag hem igen,för Vellinge är mitt hem,här har jag min familj,mina vänner och mitt arbete.....också havet!
 
Men VLH rockar fett och ta mig tusan om jag inte fått ett nytt hockeyintresse väckt :-)
 
Nu önskar jag en fin dag!
 
Lotta
 

Kommentera här: