1

Varuhuskuratorn!

När jag ändå skulle rösta så passade jag på att lämna tillbaka en film och handla lite så jag tog tag i mina Ingvardemoner och släntrade åter in på Ica och jag vet inte VAD det är för fel på mig,men jag har en konversationsradar som förstärker min hörsel och mitt i gången vid sköljmedlet dit jag skulle stod två killar i 25-30 års åldern och småpratade,den ene av dem såg lite nedslagen ut och han fingrade på varan han höll i medan jag hörde honom berätta att tjejen han dejtade i sommar hade varit helt underbar men han hade inte blivit så där tokförälskad som man borde bli och därför gick det inte att fortsätta...faaan,jag försökte verkligen,hörde jag honom sucka besviket och tjejer som hon växer inte på träd.....Hans polare försökte fumligt säga något så han sa något i stil med att,känns det inte rätt så gör det inte......Här började det bli pinsamt för min del att stå kvar och lyssna så jag släntrade förbi herrarna och gav den sorgsne yngligen ett litet leende,han besvarade det,artig som han verkade vara och undrade nog varför,men jag kände bara att jag ville.
 
Man har en bild på hur killar som han funkar,lång,mörk och riktigt snygg....hur lätt är det inte liksom? Men han verkade så uppriktigt ledsen och besviken över hur det hade blivit med den här underbara tjejen som var allt han kunde önska,men han blev inte tokförälskad och det var uppenbarligen viktigt för honom.
 
Jag ska kanske bli varuhuskurator och där jag snappar upp det sårbara hos människor där kan jag träda in och ge mina goda råd,de där som jag själv lever efter alltid,varje dag och varje minut.....fast ändå inte ;-)
 
Jag om någon har svårt att låta hjärta och hjärna samarbeta (kan dessutom ha naturliga orsaker) utan antingen känner jag massor och har svårt att tänka rationellt eller så tänker jag massor och låter bli att känna efter och i det värsta scennariot så både känner och tänker jag massor och då är det som att se melodifestivalen från 1965 baklänges och översatt till kinesiska :-)
 
Nu ska denna självutnämnde varuhuskuratorn gå ner till tvättstugan för att inviga sköljmedlet som jag faktiskt kom i håg att köpa mitt i min behandling av denne yngling som inget hellre vill än att bli tokförälskad och jag är säker på att hon finns därute,sittandes i ett träd någonstans  :-)
 
Lycka till :-)
 

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Det tycker jag låter som ett yrke för dig. Jag kan hoppa in på timmar då o då när du inte har tid. För ofta när jag visar mig ute så skulle man kunna tro att det står "Hej där! Prata gärna med mig om dina problem o ditt innersta , jag har all tid i världen!" i pannan. Ibland är man på rätt humör och lyssnar men ibland ler man medlidande o struttar vidare..

Svar: Ta det som en komplimang Anna,att folk litar på dig och vill berätta om sitt innersta,du utstrålar så mycket värme och omtanke så du får faktiskt skylla dig själv ;-) <3
Lotta

Kommentera här: