1

Älska mej nu!

Planerna ändrades tyvärr ikväll och det blev ingen bio,istället lyssnar jag på Björn Afzelius,min nyupptäckta skatt inom musikens värld,jag har alltid vetat att han funnits,han har alltid varit där med sina musik och om inget annat har jag sjungit hans låtar....han var alltid som en mystisk bifigur till Mikael Wiehe,ingen favorit men heller ingen jag tyckt något om....men i Onsdags vann han mitt musikaliska hjärta och vilken man,så skör,så stark,med stark integritet,hans oförmåga att kunna stanna och vara trofast en kvinna eller en plats men som samtidigt kunde vara trogen sitt allra innersta,det förblev intakt och han delade inte med sig.
 
Jag är glad att jag tog mig tid att lära känna honom och jag undrar vad han hade tyckt om filmen som går på landets biografer om honom,den tysta,kedjerökande och sköra mannen med musik som drivmedel,som såg mänskliga rättigheter som en självklarhet och som skrev sånger som förtrollade....:-)
 
Jag delar med mig av en vacker låt som fick mig att lämna ifrån mig ett par tårar .....Älska mej nu <3
 
Jag kan såklart varmt rekommendera er att se filmen om ni har möjlighet...Kram och ha en fin kväll :-)
 
Lotta
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det gläder mig Lotta att du "upptäckt" Björns oerhört fina texter. Det tog mig många år innan jag började lyssna till hans sång och musik men när jag väl börjat så kunde jag inte sluta. Dom hjälpte mig igenom min svåra kris när jag blev ensam. Björn Afzelius hade funnits i vårt hem så länge jag kunde minnas men av någon anledning så gav jag mig aldrig tid att lyssna. Jag liksom så många andra hade kanske förutfattade meningar om honom vilket jag djupt beklagar så här iefterhand.
Han har berört mitt hjärta.....
Önskar dig en härlig Helg!
Kram från G.fu

Svar: Vad fint att du delar med dig...tack <3 Jag hoppas du får se filmen då. Kram!!
Lotta

Kommentera här: