1

Pipan & Pottan

En av mina bästa vänner heter Anna och jag kallar henne Pipan av olika anledningar,hon är en varm,klok och omtänksam kvinna som alltid har vurmat lite extra för mig,hon ser saker hos mig som jag inte tror någon annan någonsin har tänkt på och troligtvis för att vi har jobbat i så många år tillsammans innan jag bytte arbetsplats,hon kan ta olika scenarior som exempel i en diskussion...
 
Pipan är en av de som har funnits med mig hela vägen från medgång till motgång och allt däremellan och hon har alltid berättat sanningen,både vacker och ful och när jag har varit mer eller mindre charmig,jag mådde ju som sämst under min tid med F och hon fanns där hela vägen,så gjorde även Sussie och Annika på ett fantastiskt sätt,men idag tänkte jag berätta om Pipan :-)
 
Hon är bland det roligaste som finns,jag skrattar alltid hysteriskt åt och med henne och jag kan gråta i hennes famn lika enkelt,utan problem och hon bara famnar om och får mig att känna mig trygg igen :-)
 
Hon är en viktig del i mitt liv och jag säger det inte ofta nog,men DU Pipan är väldigt viktig för mig,du är makalös på att hosta iväg saker från din dator som inte ens grundaren av Apple hade kommit på och du får mig att skratta varje dag,på ett eller annat vis,du skriver de mest tokiga statusuppdateringar på Facebook och bjuder så otroligt hejdlöst mycket på dig själv,du är generös med både din tid och med annat och livet är väldigt mycket roligare när du finns i krokarna :-D
 
Dina fina ord i dag värmde och jag känner absolut samma sak,jag är bara inte så bra på att säga det så ofta,men jag kärlekar dig oxå massor <3
 
Din vän Pottan :-)
 
"I kväll sjunger jag en sång för dig eftersom du saknar mitt "ylande" på jobbet"

Kommentarer:

1 pipan:

skriven

Tack de värmde. Att leverera en (för mig) sanning är också en kärleks handling. Och jag lyssna på dina kloka ord med. Ja vi har haft många år ihop i både regn och sol. Och nu hoppas jag att du ska ha de riktigt bra, för de är du värd Pottan!! <3

Svar: <3
Lotta

Kommentera här: