0

Den sista vilan!

I dag är det en tung dag,idag är det dags att säga farväl till en fantastisk kvinna,i ett litet fint kapell vid skånes sydkust ska hon få den sista vilan.
 
Hon är mor till en av mina närmaste vänner och jag har träffat henne många gånger under många års tid och hon var alltid lika glad,positiv och hade alltid nära till skratt.
Min vän och hennes mor stod varandra sådär extremt nära,såsom jag önskar att jag gjorde med min och de hördes flera gånger per dag och självklart är detta en tung och enormt svår dag för min vän och hennes familj,jag kommer köra dit för att visa min respekt och att hon kommer bli saknad.
 
Jag har funnits vid min väns sida sedan beskedet kom men idag är det hennes och familjens dag,de ska inte ha någon sittning efteråt utan familjen samlas efteråt och äter en bit mat och jag kan inte ens föreställa mig hur de kommer att må.
 
Idag vill jag skänka dig några vackra ord,jag vet att du hade så stor plats i ditt hjärta att du nog följer mig lite på avstånd också,jag vet att du vet en del om min bakgrund och hur jag mår ibland och då önskar jag att du visar mig ett litet tecken och att du kan ge mig en liten knuff i rätt rikting,men framför allt vill jag att du tar hand om din dotter och hennes familj lite extra,hon kommer behöva det när hennes dagar kommer att vara tunga emellanåt,för det kommer de att vara,för hon älskar dig och saknar dig så....sov så gott käraste du och glöm nu inte skoja till det lite där uppe på de fluffiga molnen då och då :-)
 
Till dig:

 
Minnet lever det kan ej jordas
Det kan ej gömmas bland stoft och grus
Nej, det skall leva i fågelsången
I blomsterdoft och i vindens sus
 
 
 

Kommentera här: