2

Att bevara i hjärtat!

Idag är det mulet och det regnar lite,jag tycker det är skönt för värmen har tagit hårt,igår kväll var jag gnälligast av oss alla och då var vi 6 vuxna och 7 barn ;-)
 
Jag och Liam åkte i Måndags morse till Löderup strandbad på ljuvliga Österlen och handlade med oss lite goa bullar till familjen Persson som har en sommarstuga där,vi mumsade glatt och sen gick vi ner och badade i 24 gradigt havsvatten och ungarna lekte och hade jättekul,en fantastiskt vacker strand dessutom,efter lite badande och glassätande,tog vi en fika innan det var dags för mig och Liam att åka vidare till Borrby där vi hyrt in oss på ett litet B&B över natten och Kasper hängde på eftersom det bara var ett stenkast bort,han blev dock hämtad senare av mamma Maria innan de skulle hem.
 
 
 
När vi väl hittat dit så checkade vi in oss och det var ett välkomnande av dess like,de kom personligen ut och mötte upp,rummet var litet men väldigt fräscht och utsikten över öppna landskap var hjärtkramande,jag kände mig som om någon valt ut den platsen enkom för mig,solnedgången jag fick uppleva samtidigt som jag satt och lyssnade på Christian Falks sommarprat var överväldigande och jag kom på mig själv att känna ett par tårar falla sakta längs kinderna.
 
 
Innan dess cyklade jag och Liam in till Borrby centrum för att äta lite och det var inte mycket att hurra för vill jag lova,så matutbudet kan jag inte precis gå i god för.
 
Vi somnade gott den kvällen och tisdagmorgon packade vi ihop oss för att möta upp tre andra familjer på Tosselilla,för er som inte känner till det är det Skånes största vattenland och vi tillbringade 8,5 timme där med fullt ös från början till slut med bad,grillning,gokart,karusellåkning,mer bad och till slut lite mer bad innan vi åt glass och drog oss mot bilarna,då stängde de portarna,jag tror aldrig jag tagit så trötta och tunga steg någongång och det var då jag var så gnällig ;-)
 
Väl hemma så var klockan 20.00 och jag packade snabbt upp till ljudet av Allsång på Skansen och sen kom Kasper till oss för att sova över och jag skickade iväg grabbarna för att handla lite gott att äta.
 
De här två dagarna var supermysiga och roliga och jag fick träffa nya bekantskaper och skrattade mycket,jag behövde det kände jag och när jag la mig igår så var jag varm men fylld av glädje ända in i hjärteroten <3
 
 
Nu blev detta ett långt inlägg med många bilder och det är svårt att göra en solnedgång rättvisa på bild men jag tror ni själva kan känna känslan av den perfekta stunden.
Jag önskar er en fin dag och att ni tar vara på varandra och på stunderna ni delat med någon eller några,bevara dem i hjärtat och ta fram dem en regnig dag <3
 
Ha det gott!
 
Lotta

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Tack själv älskade Lotta! Underbara dagar, helt fantastiska! ♡♡♡

Svar: <3 <3 <3
Lotta

2 Anonym:

skriven

Så härligt inlägg Lotta♡ Önstrelen är en underbar plats

Kommentera här: