1

En blöt söndag :-/

Jag vaknade strax före 03.00 i natt av att något kändes jättekonstigt,en stund efter började det blixtra och kort därefter kom åskan och sen kom regnet,ett fruktansvärt piskande regn och det kändes som om rutorna skulle krossas och taket lyfta,jag kunde inte somna om utan gick upp och satte på tv:n...POFF...så slocknade den igen så jag gjorde ett nytt försök att somna om runt 5.30 och sov gott några timmar.
 
När vi började titta ut såg vi hur mycket det faktiskt hade regnat och sen förstod vi vidden av det hela när jag skulle gå ner i källaren och tvätta.....60-70 mm vatten stod och jag slängde av mig skorna och vek upp byxorna och vadade fram till mitt källarförråd och blev väldigt ledsen,kartonger fyllda med brev,foton och Lp skivor var helt förstörda och diverse trämöbler lär ju inte må så bra.....Usch!
 
 
 
Utanför kör bilarna i djupa vattenpölar och det går väldigt långsamt och folk är ute och tittar,detta är taget utanför min balkong
 
Den här bilden hittade jag på nätet och då inser man hur ofantligt mycket det har vräkt ner
 
 
I dag är det kalas för Ludde som fyller 14 och tanken är att vi får skjuts dit men får cykla hem för vi lämnade dem i går kväll när vi ätit middag hos familjen Andersson och fick skjuts hem.
 
Jag tackar för de omtänksamma sms:en och telefonsamtalen från "norrlänningarna" som bara har hört om detta på nyheterna...jag känner mig ärligt lite nedstämd och mycket från min barndom ligger nu på tork :-(

Jag är dock inte ensam om detta och det hade såklart kunnat vara mycket värre.
 
Önskar er en fin och torr dag,här börjar det regna igen.
 
Kramis

Kommentarer:

1 Anna-Karin :

skriven

Fy vad tråkigt med källaren! Var nere och kollade min då det varit läckage i just mitt förråd (för tidigare hyresgästen). Mina prylar står därför redan på lastpallar och hyllor. Men ibland räcker ju inte det.
En stor kram till dig min vän 💜

Svar: Vad klokt,det kommer jag oxå göra sen :-) Kram och hoppas du mår bättre <3
Lotta

Kommentera här: