0

En härlig liten historia !

Jag berättade den här historien på jobbet för ett par dagar sedan med anledning av malmöfestivalen och kom på hur rolig den är och framför allt vilken skön inställning vedebörande hade till sitt funktionshinder :-)
 
Jag,Magnus och barnen var på Malmöfestivalen för en herrans massa år och vi hade precis varit på Åhléns och jag hade köpt en platta med Greenday minns jag och när vi kom ut så möter vi en synskadad man som är något för yvig med sin blindkäpp för at det ska funka med allt folk i trängseln,som på beställning snavar Magnus till över käppen och säger förfärat till mannen...Oj,förlåt mig ,jag såg dig inte, varav mannen brister ut i ett stort leende och säger: det är lugnt,jag såg inte dig heller :-) Vi bytte ett par ord med mannen innan vi gick vidare :-)
 
Detta är för mig en riktigt härlig historia,inte skriven för att häckla eller håna utan bara att dela med av en skön inställning till sin svårighet :-)
 
Detta tänker jag på varje malmöfestival och jag minns det med ett stort leende och hur han bjöd så fantastiskt på sig själv...underbart eller hur?
 
Jag är idag helt ledig,jag sitter med lite feber som smög sig på under natten och är lite snörvlig och för en stund sedan ringde det på dörren och utanför står lilla C med presenter från London, Annapanna skulle över till Köpenhamn och handlar med sig lite gott hem till mig....jag har det inte så svårt med så snälla vänner och det nyser jag på ;-)
 
 
Ha en fin lördag kära ni :-)
Lotta

Kommentera här: