0

Fem myror är fler än fyra elefanter

Att människor lämnar oss,det är en naturlig process i livet,men Brasse? finaste Brasse,fumlige och förvirrade Brasse som fick mig att skratta som liten flicka i soffan när jag såg det underbara barnprogrammet "Fem myror..."
 
Jag minns att jag tyckte att Magnus och Eva var jättetaskiga mot honom och han vann mitt hjärta med sin ledsna blick när allt han sa och gjorde var fel i deras ögon och min empati till andra människor föddes nog där och då :-)
 
 
Jag kan inte påstå att jag följt Brasse vidare,men han har ju alltid funnits där i periferin och varit en del av svensk underhållning :-)
 
Allra finaste Brasse,sov nu så gott och tack för att du visade hur en äkta människa ska vara och att du fick en liten flicka i Växjö sitta som klistrad framför tv:n för att gissa på namnen som dök upp under barnens ansikten,minns ni?
Jag sjöng med till all musik och tyckte Eva Rameus var den vackraste kvinna jag någonsin sett och jag minns det bara med glädje <3
 
Puss och Kram
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: