4

Då gillar jag mig!

Flytten närmar sig med stormsteg,jag trodde jag skulle fått flytta in nu den här helgen och därför är jag ledig idag,men så blev det tyvärr inte eftersom den tidigare hyresgästen ville ha betalt för att jag skulle få komma till tidigare,hon flyttade redan 1 Januari men hade betalt hyran till och med siste februari och ville därmed ha ett bidrag,den summan som begärdes var orimlig för min budget och därför får jag vänta till den 1 Mars,besiktningen av lägenheten är i morgon och jag hoppas att jag kan få börja sätta in lite saker i alla fall,nu har jag semester hela nästa vecka och ska packa och städa och umgås med barnen så mycket jag bara kan och till helgen går den stora flytten av stapeln.

Jag har en stundande student framför mig,ja inte jag personligen =) men älskade dottern springer ut och pengar krävs,så jag jobbar allt vad tygen håller och i går tog jag på mig extrapass vilket innebar 5.45-22.15...eftersom jag är ledig idag så får jag min dygnsvila enligt lagen men jag var helt slut när jag kom hem i går,det gick bra så länge jag var på jobbet och höll i gång då var jag som en duracellkanin men när jag kom hem då rasade jag fullkomligt....gnällig och tjurig och övertrött,som en unge....förlåt till den det gick ut över =(

Somnade i soffan med en godisbit i näven och vaknade till runt midnatt och la mig rätt upp och ner i sängen och slocknade,sen vaknade jag 07.00 pigg som en mört,vädret utanför är ljuvligt och jag ska ta en promenad lite senare men först ska jag äta frukost och dricka kaffe =)

Mår bra annars,får mina dalar men när jag flyttat och kommit på plats så kommer mycket att underlätta,Liam kan gå till och från skolan själv,jag slipper köra varje dag fram och tillbaka,jag kan ta bussen eller cykla till jobbet om bilen inte skulle starta,eller även om hon skulle starta så kan jag cykla...eller hur?

Jag är närmare gymmet vilket innebär att jag kan komma igång igen ordentligt,barnen kommer närmare Magnus och Annapanna med familj och inte att förglömma Willys som nästan är min granne =)

Hyran är lite lägre och elen kommer bli mycket billigare och jag kan spara mycket mer pengar,bara positiva saker,jag kommer lite längre från havet men vissa smällar får man ta helt enkelt,bryggan finns ju kvar och den ligger på väg till jobbet.

Många frågetecken kommer rätas ut till utropstecken och jag tror att jag kommer landa tryggt och mjukt i vissheten om att det kommer lösa sig,allt kommer bli bra,mitt nya tänk hjälper mig och även om jag känner mig mycket starkare än på länge så är ju inte allt på topp hela tiden såklart.

Tvivel kommer och går,osäkerheten präglar mig och gör mitt självförtroende uruselt emellanåt,jag behöver ofta bekräftelse på att mitt handlande och tyckande är rätt,men det är de bitarna jag jobbar på nu.

Bilder kommer läggas upp när jag flyttat och är på plats och ni kommer få följa en mycket gladare och mer lättsam Lotta,som förhoppningsvis genererar i en mer uppdaterad blogg,ett sundare liv och tänk och faktiskt den gamla vanliga Lotta som jag gillar så mycket =)

För när jag är på topp då gillar till och med jag att umgås med mig ;-)

Trevlig Söndag på er alla och kram <3

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Vad kul att läsa dina inlägg igen Lotta! Lycka till med flytten, det låter som om det blir jättebra. Det där att kunna ta buss eller cykel till jobbet är en härlig frihet! Vi är ganska bilberoende på vintern och det är lite trist, bussarna funkar inte så bra med vår morgonrutt. Men när det blir barmark tar vi fram cyklarna och det ser jag fram emot!

Hur var det, jobbar du på gymmet också eller är det "bara" träning som gäller? Vad gör du i så fall när du jobbar där?

2 Lotta:

skriven

Hej Anna!

Jag tränar på gymmet men arbetar som värd också vissa perioder när det är som mest att göra och då sitter jag i receptionen,visar maskinenerna på en visning eller bara går runt och fixar och peppar gästerna =)

Hur långt har du till jobbet?



Kram på dig!

3 Anna:

skriven

8 km till jobbet! Fina cykelvägar men jag är lite feg (och kanske lat...) och cyklar bara när det är barmark.

Barnen har 1,9 km till skolan. Det är mycket upp och ner så det tar en liten stund att cykla dit, i alla fall med Agnes som är 7 år. Vi har ofta tidiga morgnar och då är det ju utan tvekan enklast med bil... I alla fall har vi bestämt att bara ha en bil och samåka, kan vi inte det får den andre cykla eller ta bussen. Det stora fördelen med att cykla är ju att man får sin vardagsmotion. Nästan som ett spinningpass! Det låter toppen med ditt extraknäck på gymmet, antar att det gör att du automatiskt är duktig med styrketräningen och det är viktiga grejer det, för oss kvinnor inte minst!

Kram och stort lycka till med flytten och "inboandet"!

4 Lotta:

skriven

Tack fina Anna =)

Kommentera här: