2

Mjukstart!

Kände för att smygköra lite grann på bloggen igen,jag känner mig redo för mitt nya jag som har klivit fram och tagit plats...fick lite nog för ganska exakt en vecka sedan när jag inför ett möte på måndagen kände mig så trött och besviken av hela situationen och med lite onödiga diskussioner hit och dit så bestämde jag mig bara: Jag ska inte ta mer skit nu,ska inte låta mig köras över för att jag inte kan berätta hur jag mår och hur jag känner......

Avståndet till min kärlek har tärt på mig hårdare än vad jag trodde och att inbilla sig saker och få hjärnspöken är väldigt lätt kan jag berätta,men jag har bestämt mig för att tro på oss,jag vill ha honom i mitt liv....jag måste sluta göra saker svårare än vad de är,jag lättade på mitt hjärta häromkvällen till en vän och kollega och det var så skönt,att slippa säga halvsanningar utan bara berätta rakt av vad som pågår inom mig och i går konfronterade jag ännu en vän och berättade att jag kände på ett visst sätt.

Jag var på mammografi i Måndags och den väntan ända tills den goda nyheten kom i Torsdags fick mig att må fruktansvärt dåligt,ångesten som grep tag och lättnade som sköljde över när jag slet(boktstavligen)upp kuvertet och läste att det inte fanns några spår av cancer i brösten var obeskrivlig,lite pånyttfödd på något vis,om ni förstår =)

Har bestämt mig bara rakt av att inga spiralhormoner,pms eller kärringidiotfasoner ska få mig att må så dåligt som jag gjort under större delen av hösten/vintern utan nu är det nya friska tag,jag ska snart flytta och på tisdag fyller jag år och så är jag ju jag och duger alldeles utmärkt...precis som jag är <3



På återläsande =)

Kommentarer:

1 e-k:

skriven

Du Lotta, först måste jag säga att det är jätteroligt att du är tillbaka. Sen kan jag säga att det där med kärleken och hjärnspöken, hm, jag tror mig veta vad du pratar om, där har jag också varit och fortfarande kommer dom och hälsar på då och då. Det kommer att gå många upplevelse-tåg på resan om du är som jag vilket du verkar vara. Vill du ventilera någon gång i framtiden så har du ju min mailadress.

Ta och samla ihop hjärnspökena när dom kommer och spola ner dom på toaletten :)

Stor bamsekram

2 Lotta:

skriven

Tack Eva-Kerstin!

Man tror ju av någon anledning att man är ensam om sina tankar och att det är helt befängt och orimligt,men du vet ju om någon!

Kram och tack!!

Kommentera här: