2

Tänk om......!

Liam ligger i soffan och tittar på Tv,läxorna är gjorda,han känner sig lite hängig och han hostar,snorar och nyser för glatta livet och jag stoppar om,pussar på och har tänt en massa ljus som bringar lugn och harmoni.

Sitter och klurar och funderar på nästa steg i mitt liv och vad som förväntas av mig,det har gått en tid sen separationen och jag och Magnus hörs i stort sett dagligen och vi hjälps åt med vad vi kan och har en bra dialog och han verkar må bättre och inget gör mig gladare =)

Men om någon skulle vilja bjuda ut mig vad svarar jag då? Jag är ju i mening singel,men på pappret gift och jag kan ju känna mig hur redo som helst för att träffa någon,eller så blir det ett bakslag om jag tar steget....men hur hade det känts? att kanske gå ut och äta middag med någon som inte är Magnus,gå på promenader hand i hand med någon som inte har en hand som brukar finnas i min....att våga öppna sig och lära känna, vara sig själv men kanske inte fullt ut.

Tänk om han inte fattar min humor,tänk om han inte delar mina värderingar i livet,tänk om han är snål,tänk om jag kanske tror att han är allt det där jag är van vid och så är han inte det......tänk om mina barn inte tycker om honom,då måste jag göra ett val,vilket inte är svårt,mina barn går alltid först.

Min idealbild är ju som i Tomten är far till alla barnen där den eventuelle stackaren skulle få fira högtider med mig och Magnus familj,hela underbara och bullriga Johanssons,där alla skulle acceptera alla och det skulle kännas som den naturligaste saken i världen.

Magnus familj är ju även min,då jag inte längre har kontakt med mina föräldrar eller bror och de betyder oerhört mycket för mig och att behöva skiljas från dom hade känts förfärligt så det är som ni märker inte bara så till att dyka in i mitt liv.....jag funderar och analyserar klart alldeles för mycket,jag kanske förbli en nucka och inte en stackars karl vågar eller vill närma sig....det är förstås också en möjlighet...hmmmm...nääääää =)

Eller så grabbar jag tag i Sussie i Växjö och tvingar henne att flytta ner och bli ihop med mig,hon är ändå trött på karlar hahahaha!!

Nä hörni nu ska jag sätta mig hos min halvkrasslige son i soffan och mysa sen ska jag laga middag,köttsoppa med mackor och mjölk....yummi yummi =)

Ha en trevlig kväll!!

L

Kommentarer:

1 svägerskan:

skriven

Här är jag! Svårt att bli av med hahaha!

2 Lotta:

skriven

Underbart att höra Carina.....tack <3<3

Kommentera här: