13

På egna ben!

Jag har tagit ett beslut och det är ett beslut som kommer att påverka mig och hela min familj och även vänner och bekanta.

Jag och min man ska gå skilda vägar och det är ett beslut som har vuxit fram och som var otroligt svårt att ta, jag har i min process varit på alla plan och haft alla tankar,gör jag rätt eller gör jag fel?

Jag brukar alltid råda alla nära och kära att följa sitt hjärta när de har bett om hjälp och det är ett råd som jag för min egen skull har följt....jag har verkligen världens bästa make,det kan alla intyga som känner oss, men i mitt hjärta har det landat andra känslor, känslor som ska finnas i ett äktenskap finns inte mer och jag avskyr att det har kommit dithän för är det något jag vet så är det vilken tur jag har haft som är älskad av en man som Magnus.

Även i detta kaos står han vid min sida,hjälper mig med det praktiska och lyssnar och känner av...i all sin egen sorg tänker han på mig.

Att berätta att jag vill skiljas är något av det svåraste jag har gjort och inte kunna trösta och säga det han ville höra efteråt, det slet hjärtat ur kroppen på mig....jag mår så dåligt över att ha sårat någon som är så viktig för mig och som jag fortfarande älskar för den han är och som jag skrivit tidigare så önskar jag att alla kvinnor i hela världen borde få uppleva en Magnus Johansson....för den kvinnan som är lycklig nog att fånga hans hjärta när han är redo, kommer att bli en mycket, mycket lycklig kvinna, som kommer att tycka att jag var sjuk i huvudet som kunde lämna honom.....

Men nu är det dags för mig att stå på egna ben, att kämpa för att barnen ska få det bra,hitta ett bra ställe att bo på(inte det lättaste i denna kommunen)och se fram emot en framtid som Lotta, hon som faktiskt är en rätt ok tjej,som fortfarande har massor att ge och som nu orkar och kan vara helt ärlig mot sig själv och som trots allt förstår vilken kärlek människan besitter <3<3

Detta inlägg hade jag aldrig lagt ut om inte Magnus godkänt det,bara så ni förstår!


Lotta!


Kommentarer:

1 Annie:

skriven

Hej hjärtat;-)



Hörde av mamma och lille goe Liam när han va hos mamsen härom dagen och lekte med Liv och Melle. Förstår att det måste vara jättejobbigt för er alla just nu, men du är verkligen modig som går ut och berättar det på din blogg. Blev ärligt talat chockad när mamma berättade för mig. Har alltid sett dig och Magnus som det ultimata paret. Men så är det här i livet ibland. Behöver du hjälp med något, flytt eller annat så bara hör av dig så kan jag och Micke hjälpa till. *tänker på dig/er* Alla här på bruksparken hälsar så gott till er/Tusen kramar/Annie

2 Anonym:

skriven

Tack Annie!

Jag har väntat med att berätta här tills alla nära och kära hade fått veta det först.



Vi har varit det ultimata paret,men även dom kan falera...tack för dina fina ord Annie <3

Kram

3 Annie:

skriven

Va så lite så. Många kramar/A

4 Annika:

skriven

Jag kan bara säga till dig Lotta, att alla de känslor du har förstår jag. Men givetvis hjälper det inte dig just nu. Jag brukar säga att ska man ha ett ex. så ska man ha mitt ex. Jag tror att han liknar Magnus väldigt mycket. Att leverera denna sortens meddelande till mannen som man älskat och som varit vid ens sida i alla läge, bara det är en bedrift. Du Lotta, är en av de finaste människorna. Jag finns, om du vill!

Kram

5 Lotta:

skriven

Tack Annika för dina fina ord <3<3

6 Bara jag:

skriven

Men, jag vet inte vad jag skall skriva...detta var inte bland mina gissningar :( Men så länge det känns rätt i hjärtat, sen kommer det visst vara hårt o svårt men hjärtat vinner alltid i längden. Massa kramar till dig o även till Magnus. Kram

7 Anonym:

skriven

Så är det då officiellt sagt... och har utropats i cyberrymden... ett skall bli två...



Jag känner så för er båda... för dig på ett sätt Lotta... all vånda inför beslut, att ta beslutet och sedan alla konsekvenser, praktiska bestyr... you name it... på ett annat sätt för Magnus som liksom får acceptera (ej själv valt), resa sig och gå vidare (och det skall ju naturligtvis du också)...och så är det barnen (det viktigaste)...må era sår bli läkta, bli lyckliga, res er ur "askan"... gå vidare till högre höjder...



Kärlek från mig till dig och Magnus samt barnen!



Kati

8 Sara:

skriven

Som alla andra säger, modigt att säga detta!

Kämpa på <3

9 Lena:

skriven

Hej Lotta!

NU förstår jag att det Jannica sa verkligen var sant. Svårt att fatta men livet är som en berg o dalbana. Förstår att Du/Ni har en tuff tid framför Er...... men som man säger; Allt har en lösning och faktiskt brukar det ju bli bra till slut på något vis. OM någon skillsmässa ska "gå bra", tror jag att det blir Er...Ni är förnuftiga o goá människor båda två... precis som när Ni träffades. Kramar till ER...../ Lena

10 Lotta:

skriven

Tack Lena!

Jag tror också att vi kommer gå hyfsat tilltufsade ur det här.

Tack för dina fina ord....jag visste du hade det inom dig ;-) hahaha

11 Erika:

skriven

Jag finns här oxå om det skulle behövas. Du är omgiven av massa kärleksfulla människor som finns för dig och Magnus. Tänk om alla människor hade varit så ärliga mot sig själv o sin partner. Det viktigaste är att kunna se sig i själv i spegeln och det är jag övertygad om att du kan. Jag är stolt inför mig själv, barnen o min omgivning. Jag är en av dem som kan stå o se mig själv i spegeln och känna att jag gjorde det som var rätt o riktigt. Ärlig o sann. För så vill jag själv bli behandlad. Det gör ont men sanning gör mindre ont än falskhet och att man inte finns där för varandra till 100%. Frågor o funderingar eller om du bara vill "kräka"lite, let me know :-). KKRRAAMM

12 Anna Hedberg:

skriven

Hej Lotta, vilken överraskning för mig. Men du verkar veta vad du vill och vad du gör och ni verkar lösa saker och ting som de fina, vuxna människor ni är. Hoppas det fortsätter så och att du snart hittar ett bra ställe att bo på där du och barnen kan trivas. Jag tänker på dig!

Kram Anna

13 Lotta:

skriven

Tack Anna,du ska se att det blir bra till slut,jag är optimistisk och positiv så det ska nog bli bra.



Kram tillbaka <3

Kommentera här: