5

Till min fine vän =)

Jag kan inte sova....på tre dygn har jag fått sammanlagt 12 timmars sömn,jag kan inte sova,jag snurrar runt och tänker och funderar och vet inte varför egentligen,men så är det.

Som tur är har jag min fina vän PG som höll mig sällskap i natt och väntade tills jag blev trött och då loggade han också ut.....han höll mig sällskap tills jag sa att jag var trött och sådana vänner är så sällsynt ovanliga att jag blir alldeles gråtfärdig...han har fru och ett jobb som kräver mycket av honom,men han höll sig vaken på grund av mig.

Han rättade ut en massa frågetecken till utropstecken och jag är dig evigt tacksam PG =)

Du ÄR mjölken i mitt kaffe och pricken över I:et


Lotta

Kommentarer:

1 kiina:

skriven

underbart med sådana vänner! =)



tack för inlägget i min blogg ang porträttbilderna =)



kram

2 PG:

skriven

Tack vännen min.

Kram

3 Erika:

skriven

härligt vännen!

4 e-k:

skriven

Jag vet, vet hur det är att inte somna, terror rent ut sagt.Det finns så många tips för att bryta denna onda cirkel som det blir av det, ett som jag tyckte fungerade var att avsluta kvällen med att skriva ner positiva saker som hänt under dagen samt funderingarna som finns i huvudet. När du sen ska gå in i sovrummet lägger du lappen utanför. Rent konkret tar du alltså in med huvudbryet in i sängen.

Ett annat tips är det traditionella attdra 3 djupa andetag och sedan fokusera på andningen medan du räknar varannan neråt, alltså 101, 99, 97 osv.

Så finns det givetvis speciella avslappningsövningar att lyssna på.

Jag känner verkligen med dig för jag vet precis hur hemskt det är att inte somna.

Skönt att du har semester nu i alla fall.

Kram

5 Lotta:

skriven

Tack Eva-Kerstin för tipsen...igår kväll somnade jag däremot som en klubbad oxe i soffan runt 21.30 med Liam på ryggen..hahaha...syrebrist kanske ;-)

Kommentera här: