1

Att få för sig att jogga *DOH*

Jodå....jag kom hem efter jobbet och gick och la mig och sov i nästan två timmar...pigg som en utter som vunnit på hästar började jag tokstäda och dansade till bra musik och efter middagen så bestämde jag mig för att jag skulle på en powerwalk,det gör jag till och från men idag skulle jag öka ut det till att jogga......jodå,det gick bra ett tag,sen tappade jag mobilen och fick för mig att jag skulle klämma fast den vid byxlinningen och det gick jättebra ända tills den kasade ända ner till vristen......bara till att stanna lite galant och kolla att ingen tittade....bara kossor som tur var,så jag kunde fortsätta....trött som ett ålderdomshem var jag men fick såklart syn på några jag känner...bara att sträcka på ryggen och skutta förbi glatt som om jag inte brukar göra annat...när de försvunnit ur min åsyn.....var pulsen hög och hjärtat låg 200 meter längre bort och hoppades på en ny ägare troligtvis.....

Jag sprang förbi Annapanna och slank in för att få ett glas vatten...POFF så blev det förvandlat till ett glas vin...gott....efter en timme så sprang jag hemåt igen,ända tills jag "råkade" stöta på min man som satt i bilen så lägligt ;-)

Nu är jag hemma igen efter detta vilda äventyr.

Nä....att ha brått lönar sig inte,jag fortsätter på gymmet och med mina powerwalks.

Todilooo

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Lagom är bäst!



Blodsmak i munnen/Kati

Kommentera här: