4

Uppdrag granskning!

Jag har konstaterat att nya bilar inte har blinkers och att gubbar med toppaluva är en mega erotikdödare.

Jag märker att folk pratar aldrig så mycket i mobilen som när de går förbi en
ALUMA säljare och ögonkontakt får många svårt med när de går förbi densamme,jag köper Alumas (nästan) varje nummer men har ett tvångsmässigt beteende att berätta det för varje säljare jag ser,jag köpte den av din kollega på IKEA tex,för att han ska förstå att jag inte är snål eller otrevlig, löjligt,jag vet för han bryr sig nog inte så mycket om var jag köpte den haha.

Jag märker att många äldre damer har hatt och sätter sig i bilen när maken lastar in varorna och sen går han bort med kundvagnen för att sent omsider sätta sig bakom ratten och ta ut svängarna ordentligt innan han kör och bakom sitter jag tålmodigt i min bil och vill ha hans plats.....helst detta året. 

Jag hamnar ofta i "fel"kö och då är det en mobilbabblande småbarnsmamma som har månadshandlat,samtidigt tjattrar hon med någon,försöker hålla kvar sin snoriga 1 åring i vagnen och lasta upp varor på bandet, jag har fler gånger erbjudit min hjälp med att packa upp varorna så kan hon packa ner så länge,inte för min godhets skull utan för att det är så infernaliskt tråkigt att stå i kö OCH ofta utlöses min panikångest om det tar lång tid i kön och jag själv har handlat mycket.

Varför inte bara lägga på mobilen,jag ringer sen,lassa upp varorna, låta ungen klänga och sen undan och väck så slipper folk sucka och himla när det tar tid.
SEN, gott folk så ska kassörskorna alltid låsa sin lilla kassapparat för att hämta något som inte har ett pris som går att scanna in,oftast har han/hon försökt ringa en kollega för att få priset,men ack nej,kollegan sitter och hånflinar bakom en hylla med pasta och tänker "där fick du för att du drack kaffe 5 minuter för länge på din rast" och där står jag med bananer i korgen och tålamodet i halsen.....äh vad fan jag byter kö.....DÅ mina vänner kommer skylten fram,ni vet DEN skylten.....fanskapet stänger och ska ha rast......vilket innebär att jag får lufsa längst bak i kön för att börja om från början,tålmodig är jag,men också jag har gränser....i sådana här extrema fall sätter jag korgen och lämnar affären.....vid utgången hör jag någon ropa ....Jag öppnar i kassa 5,varsågoda!!




Lotta

Kommentarer:

1 e-k:

skriven

Aluma........mmm ja, känner mig lite skyldig. Jag köper inte ofta men däremot tar jag oftast ögonkontakt och säger att jag inte har några kontanter, vilket jag oftast inte har heller men under tiden tittat på på säljarens jacka för att se om han har någon namnskylt. Har han det är det ju för sent att handla för att jag sagt att jag inte har kontanter. Jaaa, sådär kan jag köra ihop det.



Din avreagering om folk i affärer och bilar slutade väldigt komiskt, du satte krydda på berättelsen Lotta.

Skönt att skriva av sig, eller hur?



Kram

2 Lotta:

skriven

Ja ibland är det skönt =)

3 svägerskan:

skriven

Japp håller helt med dig med bilkörning, kassaköande o allt.

Men vill tillägga att män i stora "rysspäls"-mössor också är erotikdödare, men lockar fram min humor och jag gläds inombords och skrattar hjärtligt. You know what I mean! :-)

Aluma däremot köper jag varje nummer av och lägger sen jag läst den i fikarummet på jobb. Men helst köper jag den av kvinnor, de är ändå mest utsatta och utstötta ur samhället. Känns gott i mitt lilla samvete.

Åsså köper jag mackor till "han den hemlöse som sover vid Caroli City"-mannen då och då. Jag får det mest underbara tannalösa flin tillbaka och jag går därifrån med värme o klump i halsen.

4 Lotta:

skriven

Haha...ryssmössan är inte att leka med och han vet om det =)



Vad fint av dig att köpa mackor till den tannalösa,sånt värmer i hjärtat,all eloge till dig och alla andra som bidrar på något sätt.



Kram,snart ses vi =)

Kommentera här: