1

Elvis is alive !

Det var rätt många år sen jag träffade Annicka senast, det kan ha varit vårt bröllop men när vi sågs igår var det öppna famnar och tjatter som om vi inte skulle hinna säga allt om vi inte gjorde det direkt....kanonkul och hon var sig lik,liten,vacker och kramgo.

Hennes fina barn Isaac och Jasmine var hemma och hennes man Micke kom lite senare,en brasa tändes och ett glas vin hamnade i näven och sen var vi tillbaka 1991 när vi möttes för första gången och det var nästan som en förälskelse så starkt och rätt blev vår vänskap,vi klickade direkt och var inte ifrån varandra mer än nödvändigt under en lång period.

Sen mötte jag Nikkis pappa och vi flyttade från Malmö och sen mötte hon sin Micke och de gifte sig och bildade familj,men någonstans fanns vi alltid tillsammans.

Nu lovade vi varandra att det inte ska gå så många år mellan gångerna,hon sa något så klokt i går,att två människor som ger varandra så bra energi till varandra,ska inte vara ifrån varandra så mycket och det har hon alldeles rätt i.

Uppdateringar blev det,lite tårar men mycket mycket skratt och sen tog vi den store vovven Ernie med på en promenad,en promenad från helvetet,det var moddigt och slirigt och Ernie visade vägen och Annicka hängde efter som ett streck och jag sprang efter med mitt glas vin i näven(what else) ner på Byakrogen där Annicka har jobbat och sa hej och sen traskade vi hemåt igen,två fulla fruntimmer och så stackars pudeln Ernie som gjorde sitt bästa för att styra upp oss.

De hade också en vovvebebis Elvis...en shizu blandat med ett namn jag aldrig lär komma ihåg och han var 3 månader och det ljuvligaste jag någonsin skådat...jag föll som en fura och kånkade och pussade på honom och vyssjade honom som en lite bebis.....han bet mig i näsan hela tiden....underbara Elvis,han passade perfekt i min handväska och jag hade långt framskridna planer på att utföra en hundnappning och faktiskt överväga att ge upp vänskapen,men när hon påpekade att han inte var rumsren ännu så kom jag på att jag gillar både min handväska och bil....och Annicka ;-)

I säng kom vi och jag snackade med maken som var hos en polare där de var ett par grabbar som snackade skit och drack öl och vin och hade jättetrevligt.

I alla fall kom både jag och Annicka i säng på något lustigt vis och trosorna var kvar på när jag vaknade så det var rätt fredligt trots vår(i synnerhet i går kväll) heta närkontakt hahahaha.

Kul hade vi i alla fall men mindre mysigt var det i morse,hennes man gick bara och småmyste och skrockade förnöjt när Annicka likt en gorilla hasade runt i huset och hade ont i hår och höfter (varför höfterna vet vi ännu inte)kaffet smakade inte och mackan fick hon inte i sig,men jag tvingade ut henne på en liten promenad innan vi körde hemåt.

Snart gör vi om detta och då kommer hon hit,underbara fina Annicka,jag saknar dig och ditt klingande skratt redan.

Nu är jag hemma och i kväll blir det oxfilé med potatisgratäng,sen ska jag se damernas 3 mil i kväll =)
Hoppas ni har haft en bra helg än så länge?

 Annicka

 Liam och Elvis

Det tog en evighete att lägga upp dessa bilderna så jag fick avbryta och provar igen lite senare!

Kommentarer:

1 Sara:

skriven

herregud vad sött!!

förstår att du blev förälskad Lotta

Kommentera här: