11

Nostalgus trippus!

Jag är fylld av kärlek till min man,mina barn och min familj och till mina vänner och kollegor.
Även är jag fylld av kärlek till gamla minnen,minnen av 80 talets glada strapatser och den underbara musiken,jag är fylld av den första kärleken,den första "gången" (Fredrik hette han),och den första stora kärleken!

Han hette P och var 3 år äldre än mig,han var det vackraste jag sett och han ville ha mig.....men jag fick bjuda ut honom först :-)
Jag var 21 år fyllda och hade haft många pojkvänner och andra flirtar,men ingen hade tagit mig med storm som han gjorde(inte förrän jag mötte min man)han gav mig motstånd och lät sig inte hunsas med....jag älskade honom högt och lågt och när han gjorde slut nästan ett år senare så krossade han mitt hjärta.....bokstavligen...jag kunde knappt andas och än mindre äta...jag gick ner i vikt och vägde bara 50 kilo när jag tog tag i mitt liv igen.

Jag träffade till slut min man,min bäste vän och världens bäste äkta man....det finns nog ingen kvinna som jag känner som inte är avundsjuk på min underbare man....han överraskar ofta....fixar och donar så att jag då och då kan sticka iväg med tjejerna eller bara få en dag för mig själv...han är sagolik min man.

Mina barn är det bästa...Nikki som är 15,5 år...mellan barn och kvinna,vacker och min förstfödda...Liam 8,5....mjuk och romantisk som sin Pappa...hans stora kärlek hittills är hans mamma...och jag som är hans Mamma är löjligt lycklig över sin son och jag är stolt över min flicka som trots "tonårsmonster" lyckats bra i skolan.

Min man är något utöver det vanliga,som jag redan nämnt,han är stark och svag,gråter och skrattar och är en sådan underbar Pappa till våra barn så det är knappt sant....han är allt jag velat ha och mer.

Jag älskar dig Magnus!

Nostalgus trippus!

Godnatt....Lotta

Kommentarer:

1 Kimmi:

skriven

Hoppas att jag kommer att se tillbaka på "mitt år" på samma bitterljuva sätt. För gudarna ska veta att mitt hjärta är krossat till oigenkänlighet.

Har f.ö stått och saglat över P's kusin ikv, det måste vara något i generna :-)

2 Eva-Kerstin:

skriven

Härligt Lotta och visst är det bra att göra en sådan där nostalgus trippus då och då och se hur mycket det finns att vara tacksam för. Jg gläds med dig.

3 Andréa:

skriven

Hej! Hoppas du får en trevlig helg :)

4 Tenderee:

skriven

Jag undrar om vi tänker på samma P Kimmi?



Tack Eva-Kerstin!

5 Kimmi:

skriven

Jaaaa... Det tror jag att vi gör.. Väl? Eller?

Fast han har aldrig krossat något på mig, och lär inte göra det heller ler Vi har aldrig varit på den sidan i boken. I alla fall inte samtidigt skrattar

6 Tenderee:

skriven

Jag tror du tänker på Pierre men det är inte han:-)

7 Anonym:

skriven

Ja du Lotta men Magnus måste också va den lyckligaste man som har lyckats fånga den underbara Charlotte.De är så härligt och läsa på din blogg. Ibland skrattar jag hysteriskt men just nu gråter jag. Inte för jag är ledsen mer rörd av allt fint du skriver. Från en nära vän.

8 Lotta:

skriven

Äsch då ler generat och skrapar med foten i marken men Tack!

9 Kimmi:

skriven

Tusans fel man kan ha då hahaha

10 Kimmi:

skriven

Haha... Kom precis att tänka på Murre! Kommer ihåg när han precis flyttat in i en lgh och ägde ett vitt trädgårdsbord med fyra tillhörande stolar + en flaska ketchup!

DET var tider det!

11 Tenderee:

skriven

Hahahahaha...ja snacka om det!!

Kommentera här: