4

Tisdagstankar om livet!

Vaknade med ett leende i morse,varför vet jag inte,men det bara känns som om allt håller på att vända,jag känner mig stark och trygg i mig själv...jag lever ett bra liv ,ett jobb jag älskar,en omtänksam man som skulle ta ner månen till mig om han hade kunnat och två fina barn med personligheter som får mig att både skratta och gråta men framförallt känna stolthet för att de kommer från mig och jag har klarat av miraklet att ge liv,det är tyvärr inte alla förunnat och inte en självklarhet man ska ta för givet.

Jag vet en underbar man som med sin fru kämpat i 15 år för att få ett barn,men tyvärr ville livet annorlunda och det är en stor sorg givetvis, jag tycker att livet är så orättvist i dehär fallen,för här finns det 2 människor som är högkvalificerade för jobbet som föräldrar men blir lottlösa och så finns det idioter som missbrukar sin rätt att få kalla sig föräldrar.

Ibland är det svårt att tro på det goda i livet.

Jag har ju föräldrar i livet men inte i mitt liv,men jag har mina vänner och Magnus familj som väger upp det med råge så jag är inte ensam och även om så vore,så är jag hellre ensam än en felplacerad dotter som alltid fått leka vuxen i Mamma-Pappa-barn leken,ett barn som tidigt fick ta känslomässigt ansvar för en hel familj och därav kommer mitt stora intresse för andra människor och deras liv och öden,jag är verkligen genuint intresserad och vill verkligen lyssna och att prata om mig själv och mitt känns inte så intressant,antagligen för att jag har levt det livet i snart 40 år och avskyr att älta.

Nåja...nog om det djupa här i livet =)
Snart är det Nyårsafton som vi firar i goda vänners lag,vi är tre par och en singelkille som ska fira nyår med tropiktema,vi ska grilla oxfilé utomhus och vara klädda som om det vore sommar,så ser planen ut nu i alla fall =)

Barnen ska få härja fritt och bara vara ,lätt för mig att säge eftersom det inte ska hållas hemma hos oss haha!

Liam leker med Hjalmar idag och jag går härhemma och plockar och fixar och tittar lite på Tv och sitter lite vid datan och däremellan........då ler jag <3

Carpe Diem !

Kommentarer:

1 Svägerskan:

skriven

kloka tankar Lotta! kram till dig



Hoppas att ni får trevligt till nyår! Hälsa så gott!

2 Linda:

skriven

Tropiktema låter häftigt! I år ska vi, för första gången på väldigt lääänge, inte fira nyår hemma... vi ska till grannarna ett hus bort, så vi kan ändå komma hem till Lady och hålla sällskap när raketerna avfyras.



Gott Nytt År!

3 Sara:

skriven

längtar genast till bilderna på facbook :D

4 Annika:

skriven

Hoppas att ni får en super bra nyårsafton!

Miljoner kramar till dig!

/A

Kommentera här: