0

Skidskyttehuligan !

Alla i familjen suckar högt denna tiden på året när det är dags för skidskytte och längskidåkning,för det krockar oftast med saker man vill hinna göra mitt på dagen om helgerna,men sorry....jag vill gärna se skidskyttet.....jag går igång duktigt på att se Helena Jonsson och Aco skida loss och likt en soldat med en kulspruta ta sig an sitt gevär och bränna av skott i en rasande fart....jag hoppar,biter på fingrarna,skriker och beter mig allmänt som en man i brynja som följer slutspelet i fotboll....bara ölen saknas,men jag njuter och lika glad som jag blir när det går bra lika illa beter jag mig när de missar skott och slarvar....jag skulle beskriva mig själv som en skidskyttehuligan......står det en jävel i vägen när det går illa för Sverige...då smäller det.

Jag är så inne i tävlingarna att jag glömmer att både äta,dricka och gå på toa,så vid målgången så har jag slagit knut på både det ena och det andra.....men lycklig det är jag.

Om de svenska männen mot förmodan skulle klanta till det så håller jag på Emil Hegle Svendsen fra Norge...han har samma effekt på mig som Nuno Gomes i Portugals fotbollslandslag..............drägel drägel och ahhhhh.

   Emil Hegle Svendsen.

 Nuno Gomes

Tja....vad sporten gör för mig.....de gör mi gott di se.


L

Kommentera här: