6

Lördagkväll!

Jag körde och hämtade våra vänner vid halv sex tiden eftersom det var storm ute och kallt som fan...brrrr.
Vi började med lite vin och snack innan vi påbörjade middagen
 
Vi åt czevapcici(stavning?) det är riktigt gott,pitabröd och vitlöks sås och en god sallad till det,Linda och Johann bjöd på det en gång och vi blev helsålda på det.
Barnen åt hamburgare med bröd.

Ja semestersnack blev det också och läget blev som följer,Anna har precis fått ett nytt jobb och Magnus och jag är sämre än sämst på att spara och behöver mer tid på oss ifall vi ska till Kroatien,så det blir ännu en vecka på Öland,jag älskar ju mitt Öland och de har aldrig varit där mer än över en dag.
 Så om vi får plats så ska vi bo på Ekerums camping i varsin stuga,det är 5 stjärnigt och kostar en del,men inte mer än vad en resa till Kroatien skulle göra..haha.  http://www.ekerum.nu/

 Såhär nöjd kände jag mig efter kaffe och glass och en southern comfort,allra mest nöjd var jag över det faktum att Öland ännu en sommar får sätta mina sinnen i brand.
 Grabbarna bus tittade på tv i sovrummet och Ludde blev även kvar över natten och idag fick Anna och Uffe åka på dop i Ystad utan honom för han ville stanna hos oss.

Vädret är soligt idag så vi ska väl ta oss ut en sväng,Magnus är iväg nu på förmiddagen så vi får vänta på honom.

Ha en väldigt fin Söndag.

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Jaaa visst är det gott! Och så tacksamt att bjuda på, sommar som vinter! Jag älskar plock/fingermat som man kan ta efter eget smak och tycke. Och på något vis så blir fler av mina sinnen tillfredställda när jag får äta med fingrarna... Grottmänniska?

Kul att det blir Öland, så får ni väl ta Kroatien nästa sommar då?!

Ha en skön söndag!

//Kram, L.

2 Ninna:

skriven

Öland är underbart. Vi har varit där flera gånger och kommer med största sanolikhet att åka dit igen. Kanske denna sommaren, vi får se.
Ekerums camping kan vi varmt rekomendera. Där har vi hyrt stuga ett år, jätte fint.
Kramis i det vackra vädret!!!

3 Jeanette:

skriven

Du blev fin i håret! och vad var det jag sa...kändisdöd kommer alltid i tre, i dag stod det på Aftonbladet.se att Marlon Brandos äldste son har dött, iofs kanske han inte är en superkändis men ändå, det stämmer varje gång! Den här omgången var det Brad Renfro, Heath Ledger och Christian Brando, RIP!

4 Tenderee:

skriven

Ja du hade rätt Jeanette...tack för komplimangen.
Ninna,ska ni kanske campa på Öland i år???

5 Ninna:

skriven

Eventuellt, ja. Eftersom vi inte fick någon säsongsplats i Åhus så blir det att vi kommer att åka runt med husvagnen istället. Öland hade passat bra i år tycker jag. Maja älskar djur, så varför inte Ölands djurpark? Alex hade älskat Lådbilslandet. Vi får väl se! När ska ni åka dit?
Kramis!!!

6 Tenderee:

skriven

Tja vi pratar om v.27

Kommentera här: