1

Taktil Stimulering!

I dag har solen tittat fram,så skönt att se den igen,det var längesen.
Jag och min jobbarkompis Anna R tog en promenad med hennes hundar i Höllviken innan jobbet,det var riktigt härligt.

Vi hade lite barn idag och hade en mindre skara att arbeta med,det var mysigt att ha lite kvalitétstid,jag gav tex Hand TS(Taktil stimulans) på ett barn,det var längesen jag gjorde det och det var uppskattat,det hjälper våra barn som oftast är upphaussade att relaxa och ta det lugnt och vi har på Relax musik,tänder ljus och är tysta.

Taktil Stimulering kan ni läsa mer om
här ifall ni är intresserade.
Annars så har jag handlat och som sagt gått på promenad idag,pratat med Anna i kväll och nu är hennes Ludde också förkyld och jättehes,stackarn.

Dags för utvecklings samtal på Onsdag med Liam,ska bli spännande att höra hur det går för honom...och i morgon ska han klippa sig,men det vet han inte om ännu.

Hoppas ni får en skön Måndagkväll...kram

Kommentarer:

1 Ninna:

skriven

Ja, det var väl tur att solen tittade fram en stund igår. Men var har den tagit vägen idag?????
Har sysslat en del med taktil massage på mitt jobb. Många av de gamla får en lugnande effekt av detta när de är oroliga. Även bra för de som har värk i fötter och händer, det mjukar upp lederna.
Ha en bra tisdag.
Kramis!!!

Kommentera här: