6

Åh nää du

så sa jag till min tonårsdotter som hade klätt sig som om hon vore själv hemma och i sommarhetta,ett kort vitt linne,vita tights och långa bruna knästrumpor....så hade hon helt allvarligt tänkt att åka till skolan,jag bokstavligen tvingade henne att byta om och hon gjorde det med tannagnissel och en jäkla massa "dolda"svordomar,hon blängde på mig som om jag bett henne att dejta skolans värsta nörd.

Nåja, i alla fulla fall så var hen betydligt mer respektabel när hon gick i väg och jag anser det som min plikt att tala om för min dotter när hon inte ser ok ut,för att undvika att hon får "rykte" men Mammaaaaaa det är modeeeeee,det bryr jag mig inte om,det kunde vara Kungens order...man går inte omkring och ser ut som en vuxen kvinna på nattliga äventyr,när man går i 8:an och bara ska till skolan....där går gränsen.

Jag önskar att min mor hade talat om för mig att jag verkligen inte kunde sminka mig när jag gick i 7:an,så hade jag sluppit se ut som en färgpalett *skäms*

I dag ska jag åka in till Malmö och hälsa på Ludde och Anna på sjukhuset och lämna över lite skolarbete från klassläraren.

Grått och trist väder ute,vilken"tur" att jag ska jobba i dag.

Ha en bra dag och GRATTIS LINDA F som fyller år idag...ha en bra dag "Änglahår".


Kramiz från Lotta

Kommentarer:

1 Jeanette:

skriven

Du såg inte ut som färgpalett i ansiktet, du körde mest med EN färg, BLÅTT!!!

2 Lotta:

skriven

Haha,,ja det stämmer nog bra och puder för att dölja finnarna....

3 Linda:

skriven

Snygg tunika! Vilka fynd! Det är kul när man hittar nåt till sig själv också, annars tycker jag att jag mest hittar till barnen...
Jasså du gick i blått *fnissar*?!
//Helgkram, L.

4 Linda:

skriven

Oj, glömde ju... GRATTIS LINDA.F!!!
//Kram igen då, L.

5 Linda:

skriven

Men herre gud, Alzheimers light...
Hälsa Anna & Ludde!
//Tredje gången gillt - KRAM, L.

6 Lotta:

skriven

Haha LInda,hur är det med minnet?
Visst var den fin???

Kommentera här: