5

Underbara kollegor!

Det har varit en bra dag,vi sov länge och blev inte väckta förrän 9.40 då någon(Anna) ringde,hon skrattade rått och hjärtligt åt att hon för en gångs skull väckt mig.

Min älskling hade haft en trevlig kväll med grabbarna,de hade ätit och druckit hos Stefan och efter ett kort besök på Backfickan så åkte de till Statt, det blev rätt sent,så han kom hem till oss strax före 13.00 och han sa att han var så glad att han hade mig och slapp den hemska "jakten" som det är/kan vara ute.

På jobbet var det också bra,kvällen gick snabbt och klockan 21,00 kompade Jessika ut och åkte hem och jag väntade på nattkillen som skulle komma 22.00,kvart över hade han ännu inte kommit så jag ringde såklart honom och undrade vart han tog vägen?
Han var helt frågande och sa att han skulle inte jobba osv osv,det gjorde han aldrig den här Söndagen,som enligt vårt schema är likadant vecka ut och vecka in...nåja!

Han var inte särskilt trevlig och påpekade att han var i Malmö,ja och jag vill hem,sa jag...då snäste han till med att han kunde ju inte flyga till Skanör....han skulle komma ca 1,5 timme senare,det var det bästa han kunde åstadkomma...kyss karlsson.

Märkbart irriterad ringde jag Jessika och berättade och hon erbjöd sig att avlösa mig,men jag sa att jag var ju ändå kvar så det var lugnt.

Efter ca 20 minuter öppnas dörren och in kliver tre av mina ljuvliga kollegor,Jessika,Sandra och Malin med Yatzy och godis,de tyckte inte jag skulle sitta själv på jobbet......tusen tack tjejer,det visade sig bli en helfestlig timme.

Goa söta tjejer som är guld värda,sånt uppskattar jag och det kommer från hjärtat.PUSS!!!

Ja i alla fall var jag inte hemma förrän 00.00 i stället för 22.30,visst det blir ju pengar men man är ju trött när man avslutat sitt pass vid 22 och vill bara heeeem!

Nattkillen är tack och lov bara en vikarie som är hemma några få månader om året,övriga är han ute och reser,han arbetar som Missionär och icke att förringa hans religion,sånt blandar jag mig inte med,men han som person är mycket märklig,särskilt som god kristen inte kunna behandla sina medmänniskor med den respekten att be om ursäkt för hans misstag...icke!

Fast jag tror ibland att man får för sig att man ska vara en sådan himla god och ärlig person bara för att man är kristen...det är ju fördomar man/jag har...att man blir skonad för sådana egenskaper när man är kristen.....?

Nu är det en mycket tidig Måndagmorgon och nu ska jag lägga mig!

Ännu en gång tack snälla,söta kollegor för att ni kom!

Kram Lotta

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Gud, *hahaha* vilka underbara arbetskamrater du har! Och då menar jag de tre som dök upp med godis och Yatsy! Förstår att du har längtat tillbaka!

Puss och Kram, L.

2 Jada:

skriven

Halleluja vilken kväll!
Hoppas att du sovit gott, o ha en bra dag!

3 Ninna:

skriven

Så underbart det måste vara att ha så snälla arbetskamrater som gör en sådan sak för dig.
Hur många skulle ärligt talat göra så??????
Kramis!!!!

4 Jessika:

skriven

Ha ha...

5 Lotta:

skriven

Ninna,det är nog inte många faktiskt!!

Kommentera här: