2

Rosa Bandet !

Godmorgon,sitter och väntar på en snubbe från ELTEL som ska byta ut vår elmätare...mellan 8-10 ska han/hon komma och det innebär antingen att han/hon kommer 09.59 eller inte alls.

I går var jag på Mobilia och handlade födelsedagspresenter till Nikki som fyller 14 år på Tisdag,det gick på 20 minuter sen körde jag hem igen....effektiva Ulla,det är jag det!

Körde till jobbet och hade kul som vanligt,sen ringde Anna och berättade att hon hade vitt vin hemma och att hennes gubbe inte skulle vara hemma på kvällen...ja vad gör man inte för en kompis?

Vi åt en jättegod ungsbakad falukorv,ett speciellt recept med....ja vad var det nu? det har jag glömt.

När vi kom hem tittade vi lite på Tv och sen gick jag och la mig för att läsa lite,jag läser just nu Jackie Collins "Hollywoodfruar" i en nyare upplaga,där unga kvinnor tar för sig i stället för tvärtom....rätt banal men lagom stimulerande.

Lönen kom idag och det blev man inte gladare av,har ju gått ner i tjänst och det gör på sig,men å andra sidan så är jag mer hemma med familjen och det betyder mer än alla pengar i världen och dessutom är det inte så svårt att få extra pass.

Räkningarna är gjorda via internet och det är skönt när det är gjort,det är så himla smidigt med Bank via nätet.

Lyssnar på Rix Fm och på Medborgarplatsen i Stockholm ska massor av kvinnor visa brösten för Robert Aschberg och då får Cancerfonden 100:- för varje visat par......coolt !

Det här Rosa Bandet har slagit igenom med storm och jag hoppas att de snart hittar ett vaccin som innebär att man aldrig behöver bekymra sig över bröstcancer,man får en spruta som ung flicka och sen är det klart, det hade varit underbart!

Nu är klockan 08.15 och jag ska äta lite frukost.....

Ha en underbar Fredag mina vänner.
Kram Lotta

Kommentarer:

1 Ninna:

skriven

Blev det något fint eller kul till Nikki?
Jag håller på att läsa alla de gamla klassikerna som går att köpa ihop med bl a Kvällsposten varje tisdag. Kommer att ha läsning för ett bra tag framöver. Just nu läser jag Gösta Berlings saga.
Om vi hade bott i Stockholm hade vi gått och visat våra tuttar???
Håller med dig pengar betydermucket men tiden med familjen är ovärderlig. Jag hoppas och tror att jag kommer att känna mig väldigt nöjd när jag blir gammal att jag aldrig satte mitt jobb framför barnen utan valde att jobba mindre och vara hemma mer. Min man får väl försörja mig när den dagen kommer för någon "fet" pension är det ju inte att räkna med. Ha en underbar fredag, själv ska jag nog ta det ganska lungt idag.
Den stora frågan idag är: Vem åker ut i Idol????
Kramis!!!!

2 Lotta:

skriven

Det blev massa fina saker,kan tyvärr inte avslöja nu ;-)
Jag hade gått och visat mina tuttar om jag varit där...absolut!!
I dag åker nog Sam ut...får lyssna först!
Kram

Kommentera här: