4

En dag på jobbet!

Mådde fortfarande lite skumt under hela dagen,men det blev bättre när jag kom hem.....Liam var med farmor och Magnus hämtade upp honom efter jobbet så de var inte här förrän ca 18.00.

I morgon ska jag på massage,jag går varannan Torsdag sen ett bra tag tillbaka och det behövs verkligen,efter att ha jobbat inom vården i så många år,så behöver ryggen lite extra omvårdnad,visst det är 500:-/månad,men det är det värt,varenda krona.

Har tittat på Bonde söker fru och Greys anatomy och hann se 20 minuter av riskförlossningar också,så nu ska jag snart ta min bok och lägga mig och läsa(vad annars?)

Haft fantastiskt kul på jobb i dag med mina roliga kollegor,mindre fantastiskt var det när jag tittade in i tvättstugan och det formligen flöt av smutstvätt och ovikt rentvätt och eftersom tvättstugan är mitt ansvarsområde,var det bara till att börja vika och vara glad.

Vi hade 9 barn idag och vi tog halva gruppen på utflykt och den andra halvan blev kvar på Bäckahästen och bakade,sen mumsade vi på det till mellis.

Helt otroliga barn som är hos oss,med alla sina olika handikapp är den ena dagen aldrig den andra lik,ibland skrattar man hela dagen tillsammans,i bland  får man ut och jaga de som fått för sig att rymma,,,,,

Att man har ett enahanda jobb är synd att påstå...tack och lov...jag jobbade i nästan 7 år på Fleur dé Santè och mestadels med retur och reklamationer men även plock och pack...där mötte jag ju min man,men utöver det underbara var det ett slitsamt,underbetalt jobb,men jag mötte även en av mina käraste väninnor Lizette där 1991 så jag ångrar ingenting,man ska inte ångra så mycket,det tar bara onödig energi från att blicka framåt.

Näää Godnatt mina vänner och sov gott och har ni inget bättre för er i morgon bitti klockan 9,så tänk på mig och att jag får massage....................

Kramar i Massor!
Lotta

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Massage är skönt! Och det är värt pengarna! Vi köpte en massagebänk via ett företag här i skellefteå där vi betalde en viss summa i 3 månader, sen var bänken vår. Och det är en av de bästa invensteringar som vi gjort.

Ha det bra!

Ps, hittade hit via Linda

/Anna

2 Lotta:

skriven

Hej Anna!
Välkommen till lilla mig,jag tror jag har tittat in hos dej oxå :-)
Ha en trevlig dag!

3 Ninna:

skriven

Vad skönt att du blev bättre i magen. Jag vaknade idag med en j...a mensvärk. Skit eftersom jag har en massa att packa idag eftersom vi ska köra till Småland ikväll men det är väl bara till att stoppa i sig lite piller och bita ihop.
Enformighet är en av anledningarna till att jag är så trött på mitt jobb. Alla dagar ser ungefär likadana ut. Skulle vilja ha ett jobb där man kan "prata" med folk. Skam den som ger sig.
Låg vaken länge igår kväll och funderade en massa, jobbigt men det kan nog bli något bra av det ha ha.
Ha en bra dag. Hoppas massagen blir skön. Hör av mig senare.
Kramis!!!

4 Lotta:

skriven

Massagen blev tyvärr inställd eftersom jobbat ringde och det var kris,så jag började nio i stället för tolv...men så är läget ibland.
Kör försiktigt till Småland.

Kommentera här: