5

2 månader kvar till Julafton!

I går funderade jag på saker man säger i en anställningsintervju och i dag funderade jag på saker eller ritualer man gör dagligen.

Jag tar gärna upp mina husnycklar långt innan jag ska öppna dörren,tar alltid på lypsyl när jag kör bil,sätter på datorn innan jag väcker barnen osv osv

Vad har ni för roliga eller oroliga(haha)saker för er?

Annars har dagen varit bra och vi har precis ätit middag,kotlett med ris och rödvinssås...gott,tyvärr var kylen tom på grönsaker så det bidde ingen sådan.

Anna och jag stavade ihop i dag för första gången och det var kul och vi snackade och skrattade så mycket att magmusklerna också fick jobba lite.

I dag är det exakt 2 månader kvar till julafton...jag känner mig inte stressad ännu i alla fall och för en gångs skull är jukskyltningen i December...Halleluja!!

Ha en trevlig kväll,det är Bonde söker fru och Greys Anatomy för min del och sen en liten snutt av riskförlossningar i pauserna.

Kram Lotta
image271 det slängs för mycket blöjor på tippen tydligen!

Kommentarer:

1 Jada:

skriven

Jul, redan? Tur att man ska till "templet" o shoppa nästa helg.
Ikväll blir det att läsa andras bloggar o prata i telefon innan jag släcker ljuset för idag.
Natti natt...

2 Linda:

skriven

Konstigt, jag kommer inte på en enda knäpp sak som jag MÅSTE göra. Och egentligen är jag just en sån som har massa idéer för mig! Hmm...
Ja, tänk att snart är det jul *längtar*
Du Lotta, jag tycker att du ska gå in på min länk till EFIT och anmäla dig där! Det var EFIT-dag igår och snart ska jag lägga ut mina bilder.
Ha en skön dag!

//Kram, L.

3 Ninna:

skriven

Jul ja, varför stressar man varje år? Detta är ju en tid då man verkligen skulle ta det lungt och koppla av men icke. Jag tänker varje år att "i år ska vi dra ner på julklappshandlandet" men av någon konstig anledning blir det aldrig så.
Säkert är det så att man gör en massa knäppa saker som går på ren rutin utan att man egentligen tänker på det. Som att ta fram nycklar, kolla att kaffekokaren är avstängd, känna så att man låste altandörren, packa skötväskan, titta efter att man har nappen med sig, var la jag mobilen osv.
Tack för tipset om hotell förresten. Men det blir inget Köpenhamn , det blir en SPA weekend i Ystad istället. Det ser vi fram emot!!!!!!!!!
Kramis!!!!

4 Lotta:

skriven

Ninna,det blir säkert lika mysigt!!!
Kram

5 Jeanette:

skriven

jag avskyr egentligen rutiner, men utan dem skulle jag glömma en massa med saker. Jag kan nog ärligt säga att de flesta rutiner har jag när jag stiger upp på morgonen:
1. Kissar
2. Sätter i gång datorn
3. Sätter på kaffet
4. Ger katten mat
5. Läser Aftonbladet på webben
Detta upprepas varenda morgon...

Kommentera här: