2

Bonnen på vift!!

Anlände till Stockholms Central ca 12.45..helt lugnt tils jag kom in i folkmassan,det var nästan omöjligt att komma ur,jag bara sögs med och till slut kom en utgång och den tog jag...Voila så stod jag på Vasagatan,jag gick tillbaka och låste in mina väskor(40:-)och tog en sväng på stan,jag vågade ju inte gå så långt,men jag kom till Drottninggatan där det fanns lite affärer,jag får vänta tills min kusin Vitamin kommer så kan han visa lite sevärdheter.

Jag gick in på INDISKA och där hängde en tunika som skrek....KÖÖÖp mig...Köööp mig,så det gjorde jag...så nu blir jag fin på båten i kväll.

Tog en lunch på Centralen,en pastasallad och ett glas vitt vin...120:-,fy fan vad allt är dyrt,rätt som jag satt där och åt och tittade på folk så kom Tomten förbi...jodå...med bjällror och allt..hahaha.

På tåget upp var det lugnt och skönt och jag tyckte att alla tittade så på mig och man blir ju klart glad och smickrad...till slut insåg jag att jag tagit på mig tröjan ut och in...jo´rå,så snygg var man!!!! Fy vad jag kände mig dum....men det bjuder jag på.

Jag saknar min älskling och mina barn redan,hur ska jag klara mig till Söndag?Vad har jag gett mig in på??

Stressen jag upplever bara på den lilla del av Stockholm jag har varit på är överväldigande,jag som blir stressad bara av att gå i lilla Malmö,men jag fixade det bra,jag gick tvärtom mot alla andra så blev det mer plats till mig...hahaha.
Jag ska gå en liten sväng till innan Jonas kommer,det är lillkusinen,han möter mig och hjälper mig att ta mig till båten där Tomas möter upp,jag tror nog jag hade klarat att hitta själv(eller hur?)men det känns tryggt att få sällskap av en Stockholmare.

Ingen kändis har jag sett ännu,förutom Tomten då,men det kanske dyker upp någon,de är väl iof sig kanske på Arlanda och inte Centralen,vad vet jag?jag bor i Hököpinge.

Jag slumrade till en stund på tåget och jag vet inte om jag snarkat eller ej,men det har jag säkert och dreglat oxå...hade inte förvånat mig ett dugg.

Grattis till Sverige i går som vann över Lettland,Magnus vann 82.50:- på det.
Jag hade det så mycket bättre på konserten och i Kvällsposten idag fick de bra kritik av Tony Kaplan,vi var 400 personer som lyssnade...helt OK!!!

Nu ska jag gå och spana in kändisar,vart går man då? Malmskillnadsgatan kanske?

Ha det gott & Puss från Lotta

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Ha så kul och se för sören till att inte irra bort dig!

//Kram, L.

2 Ninna:

skriven

Kul att höra av dig. Trodde inte du skulle ha tid till "oss" när du är i storstaden.
Verkar som du haft det mysigt än så länge.
Lycka till på båtturen. Se nu till att komma hem igen bara.
Kramis!!!

Kommentera här: