3

Tips från coachen !

Kära Vänner,snart är det midsommar och då ska det skålas och skrålas så varsågod håll till godo med små tips!!

Punkrockaren
melodi: En sockerbagare

En punkrockare han bor i staden,
han krockar pungar mest hela dagen.
Han krockar stora han krossar små,
han krockar några så de blir blå.


I Frankrike dricks det viner
melodi: Eurovisionssignaturen

I Frankrike dricks det viner
när tyskarna dricker öl underbart de mår.
Men svensken som dricker, svin är.
Oss svin emellan:
Tag en tår!


Min dingeling
melodi: Den skrattande polisen

Som liten sprang jag naken, och saknade komplex,
mitt intresse för min kropp börja vakna vid sex.
Då titta jag ned och fick se en grej,
du vet den lilla skillna'n mellan syrran och mig.

/: Min dingeling, min dingeling,
å vad den är söt där den dinglar omkring. :/

I skolan var jag inget lysande geni,
mitt sämsta ämne var ju faktiskt biologi.
När fröken fåga vad jag visste om min kropp,
så gick jag fram till katedern och rodna och la upp.
Min dingeling...

Det var en gång i lumpen, vi skulle dra i fält,
det var en stor manöver, vi skulle resa tält.
Det fattades en pinne att fästa tältet i,
och vet ni vad som räddade vårat kompani? JO!
Min dingeling...

Och när man ej längre på jorden är,
så kommer man ju upp till Sankte Per.
Och där får man ju vingar som är för små,
men då har jag min dingeling som driver på.
Min dingeling...



Rosita
melodi: Fritiof och Carmencita

Gin-tonicen, en liten grogg förutan Cola.
Den hittar du intill dig när du önskar skåla.
Nästan på kanten på en bricka hos tanten,
som i baren har blandat och skapat denna dryck.
Dit kom jag gående en kväll, mest av en nyck,
för jag ville skoja till det.

Tvåtusen-åttahundra spänn
kostade groggarna och sedan gick jag hem.
Där på diskbänken i köket,
den som aldrig gjorts ren,
stod en bedårande flaska med Rosita.
En som om åtta sekel jämnt
kommer att omnämnas som första klassens skämt.
men vad brydde jag väl mig,
där jag stod barskrapad och go'
för jag ville skoja till det.


Gott och billigt
melodi: Bamsevisan

Varför finns det folk som dricker brännvin?
Det kan inte riktigt jag förstå!
Det är bättre om man dricker T-sprit,
det är billigt och det smakar gott.

Gott och billigt, gott och billigt,
gott och billigt, gott och billigt,
gott och billigt, gott och billigt.
RAJRAJRAJRAJRAJ



Självmördarvisan
melodi: Hej tomtegubbar

Hej, tomtegubbar, vrid på gasen
och ta er själva av daga.
Rödsprit vi hällt i alla glasen
och fjäriln vinglar på Haga.
Av akvavit man får kolik
och alla tomtar skola-sto-lik.
Hej, tomtegubbar, vrid på gasen
och ta er själva av daga.



 



 


Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Haha, ja det var nya visor, inga jag hört förut!
Vad gör ni på midsommar? Något bestämt än?
//Stor-kram, L.

2 Lotta:

skriven

jadu Linda,tyvärr så jobbar jag hela midsommar och på söndagen åker vi till Öland.
Så jag tror att Magnus och barnen ev åker till ystad med nancy och Ingvar....ni då???

3 Linda:

skriven

Hallå igen.
Eftersom vi firade midsommar i Frankrike i fjol (iofs åt vi jordgubbar och någon tog en snaps...) så vill man ju ta igen det i år. Det blir väl det vanliga; sillafrukost, picknick och dans runt stången uppe vid möllan och sen grillat,jordgubbar och cider hemma i trädgården, med de goda vänner som vill. Därför undrade jag! ;-)
//Kram, L.

Kommentera här: