10

10 tankar om livet !!

1. Jag funderar på vad blinda drömmer,jag menar om man är blind från födseln,vad drömmer man då?

2. Man säger en gås flera gäss,varför säger man inte en smörgås flera smörgäss?

3. Om man är laktosintolerant,vad händer då om man får mjölksyra?

4.Vem kom på ordet Nationalencyklopedin ?och hur ska man kunna lära sig det ordet utan att vricka tungan och vrickar man tungan kan man inte säga Nationalencyklopedin längre.

5. Att utbilda sig till Undersköterska innebär det att man ligger under sköterskan då?

6. Vad tänker du på? Ingenting....är det möjligt??

7. En man som utbildar sig till gynekolog, har han framstjärtstankar?eller baktankar?

8. Varför säger man hon om klockan?är det för att tiden ska GÅ snabbare?

9. Kan en människa som använder teckenspråk,skratta så mycket att han bryter fingrarna?

10. Är det möjligt att ha dessa otroligt löjliga funderingar utan att nån säger emot??


     

Kommentarer:

1 Jeanette:

skriven

Det heter ju inte kommentar för intet... självklart kan man inte ha sådana funderingar utan att någon säger emot, så här kommer svar på tal angående punkt 5 - en undersköterska ligger inte under någon, de utför UNDER = MIRAKEL, eller hur?!?

2 Pierre:

skriven

Kloka tankar
:)
jag har bara en fundering..
-Om man kör i ljusets hastighet och slår på helljuset...
vad händer då?

3 Lotta:

skriven

Jadu Pierre,man kör kanske dubbelt så fort???

4 Jada:

skriven

Jad är undersköterska, jag har aldrig legat under en sköterska kanske värt o testa...

5 Lotta:

skriven

Jag är oxå undersköterska och har inte heller provat,men då får det vara en manlig ;-)

6 Linda:

skriven

Fundering nr två - Ja och man säger en mås, flera måsar, inte mäss... Varför??? Det försökte jag förklara för min frågvisa sjuåring i förrgår - inte lätt!
Roliga funderingar men jag har inga svar...
Grattis på den stora dagen!!!
//Kram, USK-Linda.

7 Ninna:

skriven

Men du!!!!! Vilka funderingar, vaknade du bara upp så där med alla dessa tankar eller har du funderat länge på detta? I alla fall , frågor som definitivt tål att tänkas på. Jag har lite annat att tänka på idag men ha en bra dag i alla fall, fundera inte för mycket nu utan njut av vårt fina väder.
PS. jag är oxå USK men har heller aldrig provat att ligga under. Säg till om ni provar och hur det funkar.
Kramar Ninna!!!

8 Linda:

skriven

Hahaha, rena samlingspunkten för alla USK:ar, kul Lotta!
//Kram igen, L.

9 Anna:

skriven

som vanligt har du lyckat med att vara kulig igen. Har haft en trevlig eftermiddag med din man och son och ser fram emot att få träffa er imorgon. tyvärr har de lovat sämre väder men vem bryr sig med så trevligt sällskap. Ha det så ses vi imorgon Kramar!

10 Borthy:

skriven

Jag är sköterska. Jag har haft folk både under och över och det har varit trevligt men jag vet inte om de själva tolkat det som utbildning?

Kommentera här: