2

När en flicka talar skånska.........

Tisdag kväll,jag sitter på jobbet (som vanligt)och tittar ut på en klarblå himmel och en lysande sol, idag har jag varit på posten och hämtat ut en Mp4 som jag köpt,nu kan jag äntligen lyssna på musik igen när jag cyklar eller motionerar Hahahahahahaha,förlåt jag kunde inte låta bli....jag har skaffat mig stavar nu ska jag bara börja gå också.

Stavgång är en gravt underskattad motionsform jag menar ALLA gör det nu för tiden och det ska vara tusan så effektivt.
Nu jobbar jag bara 3 dagar till varav midsommarafton och midsommardag och sen åker vi till Öland på en vecka,vi kommer hem på Lördagen och på Måndagen åker ev jag och Liam till Blekinge med en kompis och hennes 2 barn,hennes föräldrar har husvagn stående där och vi fick låna den ett par dagar....inte helt fel.

Jag kan inte fatta att jag är född och uppvuxen i Småland,jag hatar skogen men jag älskar havet och blåst och de öppna fälten,har nog varit skåning även i tidigare liv.

Många tycker att jag är knäpp som älskar när det blåser,men så är det bara,när vinden sliter tag i håret och river och sliter i kläder då rensar jag ut själen....kalla mig blåst ;-)

Sen är det det här med dialekten,jag har bott i skåne i 19 år,konstigt att man "bryter"? när jag kommer upp till Småland säger dom att jag pratar skånska medan här nere tycker dom att jag har en salig blandning.

Det är nog mina Å, som är tydliga när jag pratar,jag säger inte tveå,utan två,inte beåt,utan båt osv och det blir jag nog inte av med och det vill jag inte heller,får ju ha kvar något från mitt "fosterland" haha

Ha nu en Wunderbaaar Tisdag kväll så hörs vi snart igen.

Lotta

Kommentarer:

1 jeanette:

skriven

Det är skönt att höra att Skåne inte tagit över dig helt... HEJA SMÅLAND!

2 Linda:

skriven

Ville bara skicka en puss till så här sent om natten, hoppas att du sover gott!
Så här kommer den;
PUSS!!!
//Kram, L.

Kommentera här: