4

Liten kille på vift !

Klockan 12 var vi i Helsingborg,jag,Magnus,svärmor,Liam och hans kompis Emil,vi gick och kollade på lite marknads stånd och sen bestämde vi oss för att äta lite...vi gick över ett övergångsställe och helt plötsligt står en liten kille mitt i gatan och Magnus drar in honom och han kryper genast in i min famn och sen väntar vi på att hitta hans föräldrar...inget händer så jag går bort till polisen som noterar och hänvisar oss till Informationen,väl där så är lille Joel som han heter,lite bekymrad över var Mamma är,men jag kittlar och busar och leker med honom under tiden som hela Helsingborg letar efter hans föräldrar,han skrattar och är lugn som en filbunke MEN han släpper inte taget om mig,jag är hans trygghet tills Mamma kommer,Polisen försöker att ta honom men han klamrar sig fast hos mig och jag kan inte lämna en 3 årig kille,så vi sitter där i godan ro när en polis kommer fram och säger att Joels mamma och Pappa letar efter honom,vi går dem till mötes och återseendet är helt otroligt!

Mamma och Pappa gråter och skrattar och kramar både mig och Joel och säger Tack så mycket,tack så mycket,tack så mycket,vi bara vände oss om och så var han borta....lille Joel som varit tyst och lugn började gråta hysteriskt när mamma och Pappa kom,jag kände mig otroligt nöjd när jag gick därifråm och såg min nya kompis Joel återförenas med sin familj.

Vi åt och shoppade lite och kollade barnshower och klockan 17 var vi hemma igen,klockan 18 var vi hemma hos Anna&Ulf på middag,vi kollade film och Liam sover över........dags att sova ut!

Ha en härlig helg!
Lotta
 Emil & Liam.

 Liam,Emil och jag

 Emil och Liam leker med sina badankor i vattenpölarna.

Kommentarer:

1 Jeanette:

skriven

Det är tur att det finns människor som du!

2 Lotta:

skriven

Äsch då,du hade säkert gjort likadant !

3 Linda:

skriven

Usch ja fy, hemska tanke på att bli av med barnen så där... Det borde finnas minst en "Lotta" på varje marknad och andra tillställningar ;-)
//Kram, L.

4 Lotta:

skriven

Jadu Linda,jag kan bara hålla med,fast jag har alltid namnband på Liam när vi är i väg.
Det finns massor med "Lottor"överallt,små vardagshjältar....Kram

Kommentera här: