0

Kallprat vid mingel !

Godmorgon kära vänner !

Jag började 7 i morse och det var en väldigt trött ung man som jag fick kittla igång i morse,det är det enda sättet att väcka honom på,pussar och bus.

Min man ringde och föreslog att vi kanske skulle ta oss upp till Helsingborgsfestivalen i morgon Lördag och göra en heldag av det,kanske med ett par goda vänner,vi får se.I så fall tar vi tåget upp så man kan ta en öl.

Jag sitter på jobbet just nu och tar en liten paus och vad är bättre då än att skriva i min blogg ?
Det är tunga gråa moln och sol om vartannat och jag undrar om det ska bestämma sig någon gång?

Vädret är något man gärna pratar om när man kallpratar...varför är det just vädret som begeistrar så? varför kallpratar man inte om tex bönderna,skoskav,kulturarv eller något annat?

Jag är en sån där minglare som älskar att få reda på så mycket som möjligt om personer,jag tycker det är tråkigt att prata om mig själv,så jag brukar ställa 100 frågor om jobb,intressen,familj,relation till värdparet osv osv,men vädret pratar jag väldigt sällan om...alla vet ju själva hur vädret är,bra som dåligt...vad är det att diskutera?

jag brukar ha tur med mina bordsherrar på bjudningar,och jag försöker själv att vara en god bordsdam,inte för rapp i truten och inte fisa vid bordet, men på ett bröllop vi var på så fick jag en riktig TRÅKMÅNS på min högra sida,han stirrade rakt ner i sin tallrik hela kvällen och sa inte ett ljud,tro mig jag försökte,jag gjorde allt men till slut gav jag upp och försökte mig på herren på min vänstra sida....lika hopplöst där,med en simmig blick och rinnande snus så kunde jag lika gärna varit Pamela Anderson,men hade jag varit en spritflaska då jäklar hade man nog fått respons.

Nä fy,det var verkligen en samling tråktyper de satt omkring mig,jag vet inte om de hoppades på att jag skulle"omvända" dem,men jag kan ju säga så mycket som att de var bägge singlar*surpirise*

Nä tacka vet jag min man,han är en RIKTIG gentleman,drar ut stolen,reser sig för damen,häller upp vin,hämtar dessert,småpratar och skojar får en kvinna att känna sig väldigt speciell,ger komplimanger och dansar alltid första dansen med sin bordsdam.
För att göra er riktigt avundsjuka så kan jag säga att han är lika mycket gentleman hemma.....min man!

Han jobbar och sliter min älskling men har alltid tid för sin fru,ringer för att bara säga Hej och skickar små söta sms.....jag är en mycket lycklig kvinna.
Fast å andra sidan är jag nog en god hustru,snäll och inte tjatig,vill han ut med grabbarna eller ut och köra Mc så får han naturligtvis det,bara jag får följa med..hahaha jag bara skojar.MEN han har respekten och hänsynen att alltid fråga mig innan han bestämmer och jag gör självklart samma sak tillbaka.

Ok,då var det ämnet uttömt....då återstår bara att önska en god Fredag med god mat,gott vin och god sömn.
Adios amigos !

 Lotta
http://www.riddaren.com/gentlemannen/  (guida din man till att bli en sann gentleman)

Kommentera här: