2

Julafton!!!

Hoppas ni alla fick en lika mysig och stämningsfull julafton som jag och min familj?

Det började hos Svärföräldrarna med glögg och kalle Anka i uterummet (Lotta,Nikki,Liam och Stefan) Mupparna Peter och Magnus följer Kalles jul med spänning. Carina,svärmor och Annica. Paketleken vanns av min son Liam,jag fick inte ett enda dugg :-(.

Sen gick vi och åt julmat och hade det mysigt,Stefan jobbade så han fick sticka iväg för att köra in en båt,han jobbar som lots,Fredrik  var på Teneriffa med flickvännen,så det var en ovanlig julafton.Vi saknade också Susanne som firade med sin mor detta året.

Sen kom tomten med paket och Liam fick såklart flest av alla,som sig bör,han är ju minst,det var transformers och Lego och kläder,filmer,spel mm,mm. Nikki fick färre saker fast dyrare som minneskort till mobilen,pengar och presentkort bla.  Liam fick bli tomtens hjälpreda nu när han lärt sig läsa. Jag och Nikki och jag hade oturligt nog tagit på mig en vit bh,inte trodde jag det skulle synas under en svart tröja.

Jag fick parfym och en pyjamas,vi bestämde oss för att bara köpa varsin sak i år och lägga pengarna på vår 5 åriga bröllopsdag i maj i stället. Magnus fick en svart plånbok i skinn av mig.
 Min älskade man! Liam har fotat sin "bästaste" Mamma Jag såg mamma kyssa tomten jag... Nikki och farmor. Även de större barnen sprang gärna fram till tomten.
 Peter och Carina och svärfar i bakgrunden.
Allt som allt en trevlig kväll,mycket god mat och prat.

Vi fick med oss kusin Annica hem och sen blev det en titt på alla julklappar innan vi gick och la oss i morse.

Vi vaknade i morse med en (återigen)jätteförkyld Liam och vi ska bara ta det lugnt idag,kanske en tur till video affären.

God fortsättning på er alla och till Charlie önskar jag en härlig resa till Thailand...kram på er !

Kommentarer:

1 Ninna:

skriven

Vi har haft en underbar jul, precis om det ser ut att ni också har haft.
Har kommit hem efter att ha varit borta ett par dagar. " Borta bra men hemma bäst". Det är jättekul att vara borta men det är undebart att komma hem igen. Har precis tagit en dusch, ska nu gå och göra en god kopp chai te till mig och mannen.
Ha det skönt i mellandagarna.
Kramis!!!

2 Tenderee:

skriven

Hej Ninna!
Ha det skönt sjäälv,ska du ut och fynda något?
Kram

Kommentera här: